ضرورت هم ‌افزایی دستگاه‌های فرهنگی برای گرامیداشت هفته ملی کودک

مدیر کل اموراجتماعی استانداری مازندران در جلسه هماهنگی دستگاه‌های فرهنگی و متولی حوزه کودک استان مازندران بر ضرورت هم افزایی این دستگاه‌ها برای گرامیداشت هفته ملی کودک در مازندران تاکید کرد.

به گزارش روابط عمومی و اطلاع رسانی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان مازندران، عیسی قاسمی طوسی در این جلسه که با حضور مسوولان و نمایندگاه دستگاه‌های فرهنگی استان تشکیل شد، ضمن گرامیداشت هفته ملی و روز جهانی کودک، بر برنامه‌ ریزی محتوایی و اجرای ویژه برنامه‌ها در این هفته تاکید کرد.

مدیر کل اموراجتماعی استانداری مازندران با تاکید بر نقش کانون پرورش فکری مازندران به عنوان دبیر اجرایی ستاد گرامیداشت هفته ملی و روز جهانی کودک در مازندران، خواستار ارایه برنامه‌ها و عملکرد هر یک از دستگاه به دبیرخانه این ستاد شد.

وی در عین حال بر اجرای برنامه‌های مشترک با بهره‌گیری از ظرفیت دستگاه‌های همسو در استان تاکید کرد و افزود: همکاری همه جانبه فرماندران شهرستان‌ها جهت همکاری و پشتیبانی از دبیرخانه‌های شهرستانی ستاد گرامیداشت هفته ملی کودک شهرستان نیز لازمه تقویت این برنامه ها در شهرهای استان است.

در ادامه این جلسه، سرپرست اداره کل کانون پرورش فکری مازندران با تشریح برنامه‌های شاخص ستاد گرامیداشت هفته ملی و روز جهانی کودک در استان اظهار داشت: برای کانون پرورش فکری که به عنوان متولی حوزه کودک ونوجوان فعالیت می نماید؛ هر روز، روز جهانی کودک است و براین اساس برنامه‌های کانون برای رشد و پویایی استعدادهای بچه ها در طول سال استمرار دارد.

محمد علی یزدان‌شناس با اشاره به تقارن ایام محرم و هفته ملی کودک امسال بیان داشت: برنامه های این هفته، رنگ و بوی حسینی به خود خواهد گرفت.

دبیر ستاد هفته ملی و روز جهانی کودک استان مازندران با بیان برخی از برنامه‌های این ستاد تصریح کرد: برگزاری ویژه برنامه گرامیداشت این هفته با حضور استاندار مازندران، مسوولان استانی و خانواده‌ها وکودکان16 مهرماه در اداره کل کانون مازندران- برگزاری نمایشگاه دستاورد آثار فرهنگی، هنری و ادبی اعضای کانون مازندران در اداره کل کانون استان- برگزاری نشست‌های ادبی و آموزشی در استان و نشست‌های تخصصی برای والدین از جمله این برنامه‌ها هستند.

وی در عین حال با تاکید بر تلاش هدف‌دار همه دستگاه‌ها برای توجه موثر به کودکان خاطر نشان ساخت:  باید کمک شود تا توجه جدی مسوولان و عموم اقشار جامعه به حقوق کودک معطوف شود.

در این جلسه دستگاه‌های همچون: آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد اسلامی، حافظت محیط زیست، بهزیستی، میراث فرهنگی، بیمه سلامت،هلال احمر، صدا و سیما، نیروی انتظامی، و شهرداری ساری حضور داشتند و به اعلام برنامه‌های خود پرداختند.

 15 تا 21 مهر ماه هفته ملی و روز جهانی کودک است و شعار این هفته" هرکودک نشانی خداست" تعیین شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 4 =