قالب گرافیکی و نرم‌افزار جدید پایگاه خبری کانون

تصویر و قالب تازه‌ی پایگاه خبری کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از صبح روز ۱۸ مهر ۱۳۹۶ و با حضور مدیرعامل کانون چشم‌نواز شد تا امکانات گسترده این رسانه‌ی ‌خبری در اختیار مخاطبان کانون قرار بگیرد.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، علیرضا حاجیان‌زاده در محل نمایشگاه هفته ملی کودک با اظهار خوشحالی از این تغییر اظهار امیدواری کرد که فعالیت‌های رسانه‌ای و خبری کانون در این سایت بیش از گذشته گسترش پیدا کند.

 بر اساس این گزارش، پایگاه خبری کانون با قالب و نرم‌افزار قدیمی‌اش و بر روی دامنه اینترنتی www.kanoonnews.ir  در حالی اسفند سال ۱۳۸۸ آغاز به فعالیت کرد که پیشتر نیز خبرهای کانون از سال ۱۳۸۳ در پایگاه دیگری در اختیار مخاطبان کانون قرار می‌گرفت.

رشد و گسترش و تحولات روزافزون عرصه فن‌آوری به ویژه فن‌آوری‌های ارتباطی سبب شد تا دست‌اندرکاران کانون سایت جدید را با طراحی گرافیکی و نرم‌افزاری جدید و روزآمد راه‌اندازی کنند تا کاربران این پایگاه فعال در حوزه خبرهای کودک و نوجوان بتوانند از امکانات گسترده آن در صفحه اصلی و گروه‌های خبری همچنین سایت‌های استانی استفاده کنند.

مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون در این زمینه گفت: وجود بیش از ۱۰۱۵ مرکز فرهنگی‌هنری ثابت، سیار شهری و روستایی و کتاب‌خانه پستی، فعالیت بیش از ۶هزار مربی فرهنگی،هنری و ادبی در کنار کودکان و نوجوانانی که از فعالیت‌ها و  تولیدات کانون استفاده می کنند، ظرفیت گسترده‌ای را در اختیار اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون برای توسعه فعالیت‌های رسانه‌ای  خود قرار داده است

مجتبی دانشور در عین حال تصریح کرد: سابقه درخشان کانون در عرصه تولید محصولات فرهنگی هنری مانند فیلم، تئاتر، کتاب، موسیقی، اسباب‌بازی و نرم‌افزارها و بازی‌های رایانه‌ای و برگزاری جشنواره‌های ملی و بین‌المللی سبب شده است تا خبرهای کانون در رسانه‌های جمعی از اقبال مناسبی برخوردار و با پوشش رسانه‌ای گسترده‌ای روبرو شود.

وی در زمینه رنگ‌آمیزی و طراحی این سایت توضیح داد: رنگ سرکلیشه اصلی پایگاه خبری کانون همچون کل سایت آبی است و نام و نشانه مرغک کانون و تصاویر گرافیکی ۸ دختر و پسر ایرانی با لباس‌های محلی اقوام نیز در آن نقش بسته است.

به گفته‌ی او سه خبر اصلی به صورت چرخشی، سه خبر دوم و ۱۰ عنوان از آخرین خبرها در این صفحه در دسترس کاربران قرار می‌گیرد علاوه بر این بخش‌هایی مانند گزارش تصویری، رویدادها، مناسبت‌ها، گفت‌وگو، گزارش، دیدگاه، ویژه، فیلم و تیزر، موفقیت‌ها، سایت‌های استانی و پیوند شبکه‌های اجتماعی کانون و بخش پیوندها و تبلیغات به راحتی در این پایگاه خبری در دسترس کاربران قرار گرفته است.

دانشور یادآور شد: سایت‌های خبری کانون ۳۱ استان کشور نیز اگرچه در حال حاضر راه‌اندازی شده است اما سرکلیشه‌های آن با نقشی از نمادهای تاریخی و طبیعی آن استان به زودی در بالای این سایت‌ها دیدنی خواهد شد.

وی توضیح داد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با راه‌اندازی این پایگاه امکان فعالیت کارشناسان روابط عمومی ستاد مرکزی و استان‌ها را در محیط تحریریه این پایگاه و بستر فنی مناسب آن راحت‌تر کرده و در عین حال فضایی برای ایجاد یک تحریریه کامل خبری در سطح کشور فراهم کرده است.

دانشور در پایان تاکید کرد: این پایگاه به نشانی اینترنتی اگرچه روز ۱۸ مهر ۱۳۹۶ در قالب جدید خود راه‌اندازی شد اما در ماه‌های آینده کامل‌تر خواهد شد و پس از آن سایت انگلیسی کانون هم در همین محیط فعالیت خود را آغاز خواهد کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =