کد خبر: 273337
تاریخ انتشار: ۱۸ مهر ۱۳۹۶ - ۱۸:۰۴
تغذیه سالم، جسم سالم

در چهارمین روز از هفته ملی کودک گردهمایی «چاشت سالم» در مرکز شماره۷ مشهد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی، مرکز فرهنگی هنری شماره ۷ مشهد در یک کار گروهی و براساس شعار «کودک، سلامت و ایمنی» گردهمایی چاشت سالم را برگزار کرد.

سارا امیدوار مربی مسوول مرکز در این باره گفت: تأمین انرژی و مواد لازم برای فعالیت‌های ذهنی کودکان علاوه بر اینکه سلامت جسم آنها را تأمین می‌کند به آنان کمک می‌کند تا در زمان حضور در فعالیت‌ها بهترین بهره را ببرند و تهیۀ غذای سالم به تمرکز حواس و یادگیری مطالب نیز کمک بسیار می‌کند.

مربی مسوول مرکز در ادامه گفت: یکی از دغدغه‌های والدین بحث نیم‌چاشت مناسب و سالم برای زنگ تفریح کودکان در مهدکودک‌ها و مدارس است.  به همین دلیل مرکز طبق برنامه‌ریزی و تهیۀ چاشت سالم، به والدین و اعضا پیشنهاد تا ضمن تهیه یک چاشت مناسب یک روز را با کودکانشان بگذرانند.

امیدوار به والدین توضیح در مورد هرم غذایی و مواد مورد نیاز مراحل رشد اشاره کرد و گفت: شرط اصلی سالم زندگی کردن، داشتن تغذیه سالم و صحیح است لذا باید والدین چهارگروه اصلی غذایی را کاملا بشناسند و مصرف چربی‌ها، شیرینی‌ها و چاشنی‌ها را در هنگام تهیه چاشت برای فرزندانشان محدود کنند و از مواد غذایی که ارزش بالایی دارند استفاده نمایند.  

این برنامه با استقبال خوب خانواده‌ها و اعضا رو به رو شد. تهیه‌ی چاشت‌های گرم، مفید و متنوع و همراهی والدین در این ویژه برنامه، شادی مضاعفی برای اعضا به همراه داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 7 =