خوزستان دبیرخانه ویژه‌برنامه دل سازه‌های حسینی در کشور

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خوزستان از انتخاب کانون استان به‌عنوان دبیرخانه‌ی ویژه‌برنامه "دل سازه‌های حسینی" در کشور خبر داد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان، غلامرضا شنبدی با اعلام این خبر گفت: هم‌زمان با روزهای ماه محرم و ایام راهپیمایی عظیم اربعین حسینی، اعضای کودک و نوجوان کانون سراسر کشور، دل سازه‌ها و دل نوشته‌های حسینی (عاشورایی) خود را به راهیان کربلا تقدیم می‌کنند.

وی با اشاره به این‌که ویژه‌برنامه کشوری "دل سازه‌های حسینی"، با هدف تعمیق آموزه‌های عاشورایی و پرورش شور و شعور حسینی بین کودکان و نوجوانان عضو مراکز فرهنگی‌هنری کانون سراسر کشور از نیمه دوم محرم امسال به همت معاونت فرهنگی کانون آغاز شده است افزود: تمامی کودکان و نوجوانان ایرانی از 31 استان کشور دست سازه‌ها و دل نوشته‌های عاشورایی خود را جهت اهدا به شرکت‌کنندگان راهپیمایی عظیم اربعین حسینی به دبیرخانه این ویژه‌برنامه در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان ارسال خواهند کرد.

شنبدی پیرامون شیوه اجرای این ویژه‌برنامه در کشور نیز توضیح داد: با ابلاغ دستورالعمل اجرای معاون فرهنگی کانون کشور کمیته‌ای متشکل از معاون فرهنگی، کارشناسان فرهنگی، هنری، ادبی و روابط عمومی در استان‌های مختلف زیر نظر مدیرکل آن استان تشکیل شده و برنامه‌ریزی مناسبی برای برگزاری برنامه دل سازه‌ها و دل نوشته‌های حسینی (عاشورایی) صورت گرفته و این برنامه‌ها در حال انجام است.

این مدیرکل فرهنگی اضافه کرد: کودکان و نوجوانان عضو 1012 مرکز فرهنگی هنری کانون در سراسر کشور با بهره‌گیری از روش‌ها و فعالیت‌های مرسوم در کانون، آثار و دست سازه‌های اعضا با دو شاخص کاربردی بودن و سبک بودن می‌توانند آثار فرهنگی، هنری و ادبی خود را تا تاریخ 5 آبان 1396 به دبیرخانه این ویژه‌برنامه در استان خوزستان برای اهدا به خادمان و زائران کودک و نوجوان تحویل دهند.

وی یادآور شد: دبیرخانه ویژه‌برنامه "دل سازه‌های حسینی" در استان خوزستان قصد دارد پس از بررسی آثار رسیده از سراسر کشور به 15 اثر جوایز نفیسی اهدا کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 9 =