زایران پاکستانی امام حسین(ع) مهمان سفره‌ی فرهنگی کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان

کانون پرورش فکری استان سیستان و بلوچستان با ایجاد پایگاهی در زاهدان به کودکان و نوجوانان زایر امام حسین(ع) خدمات فرهنگی و هنری ارایه می‌کند

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سیستان و بلوچستان، کانون استان با ایجاد پایگاهی در زاهدان به کودکان و نوجوانان زایر امام حسین(ع) خدمات فرهنگی و هنری ارایه می‌کند.

مدیرکل کانون استان در این زمینه عنوان کرد: با توجه به اینکه زایران پاکستانی برای عزاداری و زیارت عتبات عالیات از مرز میرجاوه وارد کشور شده و در زایرسرای زاهدان اسکان داده می‌شوند، کانون اقدام به راه‌اندازی یک پایگاه ارایه‌ی خدمات فرهنگی در زاهدان کرده است.

معصومه هادی در مورد اهداف راه‌اندازی این پایگاه‌ها گفت: با توجه به فرصتی که از این رهگذر به دست آمده، به منظور تبادل فرهنگی و آشنایی کودکان و نوجوانان پاکستانی حاضر در این سفر زیارتی با فرهنگ ایرانی، کانون با برپایی کارگاه‌های نقاشی، سفال، کاردستی، سرگرمی و هم‌چنین اهدای محصولات فرهنگی و کتاب به استقبال این زایران نوجوان رفته است.

وی در پایان اظهار امیدواری کرد کودکان و نوجوانان زایر کربلا، با حضور مربیان کانون، لحظه‌های خوبی را در این پایگاه تجربه کنند و سفری پربار داشته باشند.

قابل ذکراست این زایران پس از ورود به کشور در زاهدان استراحت می‌کنند که کانون در زایرسرای امام رضا(ع) برای آنان پایگاهی فرهنگی و هنری ایجاد کرده است.

گفتنی است خدمات فرهنگی کانون از ابتدای ورود نخستین گروه به کشور فعالیت خود را آغاز کرده و تا حضور آخرین زایران در استان ادامه خواهد داشت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 2 =