کد خبر: 274158
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۶ - ۰۸:۲۵
اولین نشست «انجمن حکمت» برگزار شد

اولین نشست انجمن قصه‌گویی مرکز فرهنگی هنری شماره۲ کانون نیشابور در هشتمین روز از آبان‌ماه و با حضور ابوالقاسم اثنی‌عشری، مربی پیشکسوت کانونی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی، مرکز فرهنگی هنری شماره۲ کانون در شهرستان نیشابور میزبان اعضای انجمن قصه‌گویی بود.

ثریا یوسفی مربی مسوول مرکز با اعلام این خبر گفت:  این انجمن با هدف ارتقای سطح دانش و آگاهی اعضای علاقه‌مند به فعالیت قصه‌گویی و افزایش اعتماد به نفس و ارتقای روابط بین فردی و اجتماعی تشکیل شده است و ابوالقاسم اثنی‌عشری در اولین جلسه آن به عنوان میهمان تجربیات خود را در این حوزه به نسل امروز منتقل کرد.

اثنی‌عشری به نکات کلی و اصلی قصه‌گویی در این نشست اشاره کرد و گفت: انتخاب قصه‌ی مناسبِ مخاطب، بخش اصلی فعالیت قصه‌گویی است و انتخاب مقدمه‌ خوب و مناسب قصه و پایان خوب از مواردی است که هر قصه‌گو باید به آن توجه کند.

مربی سابق کانون از اعضای قصه‌گو خواست هرگز نتیجه و پیام قصه‌ را به شنونده تحمیل نکنند بلکه آن را به عهده مخاطب بگذارند و این امر با تکرار در قصه‌گویی به راحتی انجام خواهد شد

مربی مسوول مرکز در ادامه گفت: با مشارکت و همراهی اعضا، «انجمن حکمت» به عنوان نام انجمن انتخاب شد و دلیل این انتخاب یادآوری و قدردانی از خانواده حکمت، خیران نیشابوری بود که هیچ‌گاه کمک‌های مالی و معنوی خود را از مراکز کانون دریغ نداشتند.  

در پایان جلسه فاطمه محمدآبادی قصه‌گوی منتخب استان، قصه «خارکن و مار و موش و طوطی» را برای دوستانش نقل و آنان به نقد و بررسی قصه پرداختند.

گفتنی است؛ از این پس «انجمن حکمت» روزهای پنج‌شنبه و به صورت منظم در مرکز شماره۲ نیشابور تشکیل خواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 11 =