کد خبر: 274967
تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۴:۵۴
بازدید 1494
شهرام شفیعی، میهمان مرکز ۴۲ کانون تهران

در جشن اعضای کتاب‌خوان مرکز شماره ۴۲ کانون استان تهران، مدال کتاب‌خوانان برتر توسط نویسنده و طنزپرداز کتاب‌های کودک و نوجوان بر گردن بچه‌ها آویخته شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران، در جشن تقدیر از اعضای برگزیده کتابخانۀ شماره ۴۲ کانون استان، شهرام شفیعی نویسنده و طنزپرداز کتاب‌های کودک و نوجوان میهمان جمعی از اعضای فعال کودک و نوجوان و والدین آن‌ها بود.

در آغاز این مراسم شاد و دوستانه، مربی مسئول کتابخانه، ضمن تقدیر از این نویسنده خوش‌قریحه برای تالیف و نگارش کتابهای پر مخاطبی همچون جزیره بی تربیت ها، برخی از  آثار ایشان را که در قفسه‌های کتاب کانون  موجود بود معرفی کرد.

شفیعی در این دیدار با بیان خاطراتی از دوران کودکی‌اش در رابطه باعلاقه‌اش به مطالعه سخن گفت .

وی افزود؛ ۶ ساله که بودم با دیدن جلد جذاب و زیبای کتابی بزرگ و حجیم به دنیای کتاب‌خوانی وارد شدم و این آغاز کتاب خواندن من بود. زمانی که بزرگ‌تر شدم فهمیدم کتابی که مرا به‌سوی مطالعه سوق داده غزلیات عطار نیشابوری بود.

طنزپرداز کتاب‌های کودک و نوجوان در خصوص نگارش داستان‌های طنز گفت؛ خنداندن و شاد کردن دیگران کار بسیار خوب و نیکویی است اما نباید به هر قیمتی انجام بگیرد، بلکه نویسندۀ طنزپرداز باید تلاش کند تا شأن و جایگاه مخاطب و نویسنده حفظ شود.

این نویسنده از همدلی و مهربانی با بچه‌ها سخن گفت و یادآور شد که اگر انسان‌ها در روابط اجتماعی خود با هم مهربان و همدل باشند، دنیا زیبا خواهد بود.

پرسش و پاسخ بچه‌ها از میهمان برنامه، اجرای موسیقی زنده توسط علیرضا محمدی نژاد عضو باسابقه، نقاشی از چهره نویسنده بر روی بوم توسط بچه ها و اهدا به میهمان و تقدیر از اعضای فعال کتاب‌خوانان بخش‌های دیگر این برنامه بود.

اعضای برتر کتابخوان جوایز خود را از دستان میهمانان برنامه " امید مقیمی مدیر کتابخانۀ آستان حضرت عبدالعظیم و حسین امیری نسب عضو هیئت‌علمی دانشگاه " دریافت کردند و همچنین مدال کتاب‌خوانان برتر توسط شهرام شفیعی بر گردن کتاب‌خوان اعضای برگزیده آویخته شد.

پذیرایی و گرفتن عکس یادگاری پایان‌بخش این جشن شاد و صمیمی بود.

شهرام شفیعی، نویسنده، طنزپرداز، مدرس ادبیات داستانی، کتاب های زیادی در زمینه‌ طنز برای کودکان و نوجوانان نوشته است که در زمینه‌ طنز می‌توان به «جزیره‌ی بی‌تربیت‌ها» و «قصه‌های غرب وحشی» اشاره کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 4 =