کد خبر: 274969
تاریخ انتشار: ۸ آذر ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۵
بازدید 848
ویژه‌برنامه " زلزله و ایمنی" در مرکز۱۴ کانون تهران

اعضای کودک و نوجوان مرکز شماره ۱۴ کانون استان تهران، در ویژه‌برنامه " زلزله و ایمنی" از زبان یکی از آتش‌نشانان منطقه ۱۴ تهران، با زلزله و روش‌های کاهش خطرات ناشی از آن آشنا شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران، با وقوع زلزله در منطقه غرب کشور و بروز اتفاقات دل‌خراش در این منطقه، مرتضی صادقی کارشناس سازمان آتش‌نشانی منطقه ۱۴ شهر تهران، میهمان مرکز شماره ۱۴ کانون استان شد تا کودکان و نوجوانان این کتابخانه را با نکات ایمنی در هنگام زلزله آشنا کند.

رویا خاکپور مربی مسئول این مرکز در رابطه با برگزاری این برنامه گفت: با توجه به زلزله‌خیز بودن مناطق مختلف ایران و اینکه اکثر شهرهای ایران در معرض تهدید زمین‌لرزه قرار دارند، جهت آشنایی کودکان و نوجوانان با نکات ایمنی در رابطه با وقوع زلزله و دیگر بلایای طبیعی، از یکی از کارشناس سازمان آتش‌نشانی دعوت شد تا اطلاعات مفیدی در این رابطه در اختیار بچه‌ها قرار دهد.

مرتضی صادقی در این برنامه ضمن بیان خاطرات تلخ و شیرین دوران خدمتش در آتش‌نشانی، روش‌های گوناگونی برای کاهش خطرات ناشی از زلزله، که افراد می‌توانند در منازل خود به کار ببرند را یادآور شد.

تغییر چیدمان اثاثیه و جابه‌جا کردن اجسام سنگین، چیدمان اشیاء سنگین در طبقه‌های زیرین قفسه‌ها، دوری از پنجره‌ها در هنگام زلزله و توجه به کوبیدن قاب و دیگر اجسام به دیوار بر اساس آیین‌نامه‌های ایمنی از نکاتی بود که وی مطرح کرد.

همچنین در بخش دیگری از این برنامه با توجه به فرارسیدن فصل زمستان و استفاده از وسایل گازسوز، نکاتی پیرامون استفاده از وسایل گرمایشی غیر ایمنی و پیشگیری از آتش‌سوزی و گازگرفتگی را بیان داشت.

در این ویژه‌برنامه کتاب‌هایی با موضوع زلزله توسط اعضای نوجوان معرفی و  بخشی از کتاب " زلزله‌های لرزناک" توسط یکی دیگر از اعضای کتاب‌خوان این کتابخانۀ کانون، برای حاضران در این برنامه معرفی شد.

گفتنی است بیش از۵۰ نفر از اعضای دختر و پسر کودک و نوجوان در این برنامه حضور داشتند. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 4 =