برگزاری برنامه‌های پژوهش محور در مراکز کانون خوزستان

کانون پرورش فکری استان خوزستان هم‌زمان با هفته پژوهش، برنامه‌های پژوهش محور را در 60 مرکز فرهنگی هنری ثابت و سیار برای کودکان و نوجوانان آغاز کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان، مدیرکل کانون خوزستان با اعلام این خبر گفت: برنامه‌های هفته پژوهش در حالی از امروز، 25 آذرماه در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان آغاز شده است که مربیان این نهاد فرهنگی با برگزاری ویژه‌برنامه‌های فرهنگی، هنری و علمی کودکان و نوجوانان را با شیوه‌های انجام کار پژوهشی آشنا خواهند کرد.

غلامرضا شنبدی با اشاره به این‌که در این ایام مربیان کانون با برپایی نمایشگاه کتاب و آثار پژوهشی اعضا میزبان کودکان و نوجوانان و دانش آموزان مدارس استان خواهند بود پیرامون اهم برنامه‌های اجرایی مراکز کانون خوزستان توضیح داد: بازدید از پژوهش سرا، برگزاری مسابقات علمی، معرفی شخصیت‌های پژوهشگران و دانشمندان بزرگ، معرفی کتاب‌های علمی و مرجع و نمایش فیلم‌های علمی پژوهشی ازجمله فعالیت‌های مراکز کانون در این هفته خواهد بود.

وی افزود: در این هفته همچنین مربیان کانون بچه‌ها را با انجام آزمایش‌های ساده، معرفی کتاب‌های علمی و مرجع و برگزاری کارگاه‌های آموزشی آشنایی با مراحل پژوهش، به انجام یک تحقیق علمی تشویق می‌کنند.

شنبدی برگزاری نشست‌های علمی با حضور پژوهشگران برتر و برپایی همایش نجوم را دیگر برنامه کانون در این هفته برشمرد و عنوان کرد: در این ایام کودکان و نوجوانان آموزش‌های لازم در استفاده از ابزارهای پژوهشی را در مراکز کانون فرا خواهند گرفت.

این مدیرکل فرهنگی یادآور شد: در هفته پژوهش کودکان و نوجوانان خوزستانی در ایستگاه‌های نقاشی، کاردستی، سفال و خوشنویسی با موضوع‌های علمی حضور خواهند داشت و همچنین از پژوهشگران فعال و برگزیده مراکز کانون استان تقدیر خواهد شد.

گفتنی است: برنامه‌های هفته پژوهش از 25 تا 30 آذرماه جاری با هدف فراهم کردن زمینه بروز استعداد، خلاقیت و توانایی پژوهشگری در کودکان و نوجوانان، کمک به ارتقا بینش و نگرش پژوهشی در کانون و ایجاد زمینه مناسب برای اشاعه و کاربست پژوهش‌های بنیادی و کاربردی در توسعه فعالیت‌های پژوهشی در مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خوزستان برگزار می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 5 =