اولین نمایشگاه آثار هنری اعضای کانون با عنوان «به رنگ ساوالان» گشایش یافت

اولین نمایشگاه آثار هنری اعضای کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اردبیل با عنوان «به رنگ ساوالان» با حضور مسئولان استانی و خانواده‌ها در نگارخانه خطایی بقعه شیخ صفی‌الدین اردبیلی دایر شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری استان اردبیل، هاجر جمادیه مدیرکل کانون استان در آیین بازگشایی این نمایشگاه گفت: تعمق در فرهنگ بومی محلی و آموزش آن ‌یکی از ضرورت‌های تربیتی کودکان و نوجوانان است.

جمادیه تصریح کرد: در وضعیتی که تربیت کودک و نوجوان با پیچیدگی‌هایی همراه شده است، باید والدین با هوشیاری و مراقبت از تمامی ابزارهای تربیتی بهره گیرند.

مدیرکل کانون استان عنوان کرد: ازجمله مهم‌ترین ابزارها، زبان هنر و داستان است که می‌تواند منجر به پویایی و خلاقیت ذهنی شود و با کمک هنر می‌توان آموزه‌های فرهنگی را به کودکان انتقال داد.

جمادیه انتقال فرهنگ، آداب‌ورسوم محلی به کودکان را در حفظ ارزش‌ها و رسوم ملی مهم دانست و افزود: در حال حاضر بسیاری از کودکان از آداب‌ورسوم و جشن‌های گذشته منطقه خود بی‌اطلاع هستند که در این آثار سعی شده است با موضوع جشن‌های بومی و محلی در انتقال این فرهنگ‌ها به کودکان اقدام شود.

شایان‌ذکر است، در این برنامه که با حضور مسئولان استانی و خانواده‌ها برگزار شد از برگزیدگان فراخوان بین‌المللی نقاشی هنگ‌کنگ نیز با اهدای جوایز ویژه تجلیل به عمل آمد.

نمایشگاه «به رنگ ساوالان» باهدف کشف استعدادهای هنری و آشنا کردن کودکان و نوجوانان با جشن‌های بومی محلی استان اردبیل برپاشده است و آثار ارائه‌شده در این نمایشگاه با موضوع 'جشن‌های سرزمین من'  تا روز جمعه 29 دی‌ماه در محل نگارخانه خطایی اردبیل برای بازدید عموم دایر است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 1 =