کد خبر: 277913
تاریخ انتشار: ۲۵ اسفند ۱۳۹۶ - ۰۸:۴۸
شب شاهدان اسفند

شب ادبیات گناباد با حضور چهره‌های ماندگار ادبیات امروز در مرکز فرهنگی هنری شماره ۲ کانون شهرستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی، در واپسین روزهای سال ۱۳۹۶ مرکز فرهنگی هنری شماره ۲ کانون شهرستان گناباد میزبان حسین آتش‌پرور و جواد اسحاقیان دو چهره‌ی ماندگار ادبیات امروز ایران بود.

عصمت نصیرزاده مربی مرکز در این باره گفت: بهار اندیشه‌ی تازه شدن و بشارت حرف نو و نگاه نو است اما اسفند امسال برای ما بوی فروردین و باران داشت. حسین آتش‌پرور نویسنده معاصر و خالق کتاب «خیابان بهار آبی بود» و «ماهی در باد» و چندین اثر تحسین شده‌ی دیگر و دبیر بخش داستان مجله ادبی بین‌الملی نوشتا به همت بچه‌های خوب انجمن ادبیات داستانی گناباد میهمان اعضای کانون شهرستان بود.

نصیرزاده در ادامه افزود: داور جایزه ادبی «مهرگان» از داستان‌هایش خواند و از لبخندهای قدیمی و قصه‌های فراموش‌ شده حرف زده و به ما چیزهای تازه‌ای آموخت و اعضای انجمن ادبی مرکز فرصت را مغتنم شمردند و به دنبال جواب سوال‌های ادبی خود بودند.

 جواد اسحاقیان استاد دانشگاه و منتقد ادبی ایران نیز که بر آثار داستان‌نویسان نام‌آوری چون «سیمین دانشور»، «جلال آل احمد»، «محمود دولت‌آبادی» نقدهای فرزانه‌ای نوشته و او که چندین کتاب فاخر در حوزه‌ی نقد داستان دارد میهمان دیگر این بزم بود.

در این مراسم که به عنوان «شب ادبیات گناباد» در سالن آمفی‌تئاتر مرکز فرهنگی هنری شماره ۲ گناباد برگزار شد بخش ویژه‌ای به ادبیات کودکان و نوجوانان اختصاص یافت که شامل شعرخوانی، خوانش آثار اعضا و اهدای جوایز به اعضای برتر کانون بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 8 =