کد خبر: 278100
تاریخ انتشار: ۱۴ فروردین ۱۳۹۷ - ۰۸:۴۲
بازدید 450
هفت سین خواندنی در نوروز ۹۷

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی از اجرای طرح هفت سین خواندنی در نوروز ۹۷با فعالیت های فرهنگی، هنری و کتابخوانی در کانون خبر داد.

جهانبخش قنبری، مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی با اشاره به فرا رسیدن ایام نوروز و تعطیلات نوروزی و فراغت دانش آموزان و اعضای کانون در اراک گفت: امسال با توجه به اینکه پیک نوروزی دانش آموزان حذف شده است و وزارت آموزش و پرورش و کانون تاکید بر فعالیت های کتاب محور دارند این طرح در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اجرا می شود.

وی با اشاره به اینکه در راستای اجرای این طرح برخی مراکز کانون در سراسر استان باز بوده و پذیرای افراد هستند، افزود: یک مرکز ثابت واقع در پارک آزادی شهر اراک از روز سوم فروردین تا روز 12 فروردین هر روز اط ساعت 9 صبح تا 5 بعد از ظهر باز و پذیرای دانش آموزان علاقمند به فعالیت فرهنگی و کتاب محور است.

قنبری اضافه کرد: در هر شهرستان حداقل یک مرکز در یک روز از ایام نوروز با اطلاع رسانی قبلی  پذیرای دانش آموزان و علاقمندان است.

این مقام مسئول با بیان اینکه این طرح با عنوان طرح هفت سین خواندنی اجرا می شود، ادامه داد: در این طرح در نوروز 97  مربیان و همکاران ما با فعالیت های کتابخوانی، داستان نویسی، قصه گویی، نمایش خلاق، معرفی کتاب و ... میزبان دانش آموزان و اعضا هستند.

وی اضافه کرد: علاوه بر این همکاران کانون در ایام عید نوروز در محافل خانوادگی و اجتماعی به فعالیت فرهنگی، ترویج فرهنگ کتابخوانی و معرفی فعالیت های کانون به صورت غیر رسمی می کنند.

مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان مرکزی با بیان اینکه بیشتر فعالیت ها کتاب محور است، ادامه داد: امید است با اجرای این طرح بچه ها بیشتر با کتاب دوست شوند و فرهنگ کتاب و کتابخوانی بیش از پیش در جامعه نهادینه شود.

قنبری همچنین به فعالیت مراکز سیار کانون در روز طبیعت در بوستان های شهر اراک و دلیجان خبر داد و اضافه کرد: در این روز کتابخانه  سیار روستایی اراک و دلیجان نیز به ارایه کتاب و فعالیت های فرهنگی می پردازند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 12 =