مدیرکل کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان از مقام والای معلمان تقدیر کرد

مدیرکل کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان: هر جامعه‌ای که فضایی سالم و پویا برای این کودکان و نوجوانان فراهم آورَد بی‌گمان آینده‌ای روشن برای خود ترسیم خواهد کرد

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سیستان و بلوچستان، مدیرکل کانون استان با حضور در مدرسه‌ی علامه حلی زاهدان از مقام والای معلم تقدیر کرد.

معصومه هادی در ابتدای سخنان خود با تبریک هفته‌ی معلم به تلاشگران این عرصه، عنوان کرد: پیشرفت هر کشوری در گرو نظام تعلیم و تربیت آن است.

وی در ادامه افزود: با توجه به میزان و استمرار حضور کودکان و نوجوانان در مدرسه، هر جامعه‌ای که فضایی سالم، امن و پویا برای این گروه‌های سنی فراهم آورَد بی‌گمان آینده‌ای روشن برای خود ترسیم خواهد کرد.

مدیرکل کانون هم‌چنین عنوان کرد: در مدرسه با تمرین زندگی، صبر، اخلاق‌مداری و گذشت می‌توان به آینده‌ی رفتارهای سالم اجتماعی امیدوار بود؛ در حقیقت مدرسه باید محلی باشد برای تربیت شهروند خوب و انسان شایسته به نحوی که هر فرد بتواند با خودش، خدایش، خلقت و خلق تعاملی مهربان و سازنده داشته باشد.

هادی شرط رسیدن به جامعه‌ی آرمانی را در گرو حضور معلمان و مربیانی دانست که بار سنگین فرهنگ و تعلیم و تربیت بر دوش آنهاست، از همین رو در تعالیم دینی نکات فراوانی در خصوص جایگاه والای معلم بیان شده است.

مدیرکل کانون در بخش دوم سخنان خود ضمن معرفی فعالیت‌های کانون، از آمادگی مراکز فرهنگی هنری و کانون زبان برای ارایه‌ی خدمات گوناگون به دانش آموزان خبر داد.

گفتنی است در پایان با اهدای لوح و هدیه‌ی فرهنگی از همکاران مدرسه تقدیر شد. در بخشی از این لوح، که مدیرکل کانون استان آن را امضا نموده، آمده است:

جوانه‌های بالندگی هر فرهنگ را همواره باید از فرهیختگانی انتظار داشت که صبر و عشق را توشه‌ی راه دشوار رسیدن به بلندای روشن دانایی ساخته‌اند. وجدان‌های آگاه که با احساس مسئولیت و تعهد کامل به تربیت همه جانبه‌ی نسل نو همت می‌گمارند و زمینه‌ی دست یافتن به جامعه‌ای دانش محور و متعالی با هویتی اسلامی و انقلابی را که الهام بخش جهان اسلام باشد، فراهم می‌آورند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =