دومین نشست شورای فرهنگی کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان برگزار شد

مدیرکل کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان: کودکان و نوجوانان برکت مراکز فرهنگی هنری هستند برای نگهداری از این جلوه‌های زیبا تلاش کنیم

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان سیستان و بلوچستان، دومین نشست شورای فرهنگی کانون استان با حضور کارشناسان و همکاران ستادی برگزار شد.

در این نشت، مدیرکل کانون استان با اشاره به اهمیت کودکان و نوجوانان گفت: اعضا امانت‌های گرانبهایی هستند که به دست ما سپرده شده‌اند و به همین دلیل برای لحظه لحظه‌ی حضور آنان باید برنامه داشته باشیم.

معصومه هادی هم‌چنین افزود: کودکان و نوجوانان موجب برکت مراکز فرهنگی هنری هستند و نگهداری از این جلوه‌های زیبا تلاش مضاعفی می‌خواهد که همت مربیان را می‌طلبد.

وی سپس اظهار داشت: برای تاثیرگذاری بر اعضا " مجهز شدن به علم و دانش روز " نیاز ضروری هر مربی کانون است که در سایه‌ی مطالعه و پژوهش مداوم امکان‌پذیر است.

مدیرکل کانون در بخش دوم سخنان خود در خصوص برنامه‌های ارایه شده عنوان کرد: برنامه‌های پیشنهادی، از لحاظ کمی و کیفی قابل توجه است که نشان از بررسی و مطالعه‌ی همکاران در حوزه‌های مختلف دارد.

" توجه به اولویت‌ها "، " طبقه بندی بر اساس نیازهای اعضا " و برنامه ریزی توسط خود مراکز، که مبتنی بر خواسته‌های اعضا است، دیگر توصیه‌های مدیرکل کانون بود که پس از آن اظهار داشت: پیگیری روند اجرای برنامه‌ها در مراکز و بررسی بازخورد آنها از دیگر مواردی است که برای آگاهی از میزان تاثیر برنامه ریزی‌ها اهمیت فراوانی دارد.

هادی سپس با اشاره به سخنان مدیرعامل کانون مبنی بر مهارت آموزی به اعضا خاطرنشان کرد: برای تحقق این خواسته می‌توان برنامه‌ها را متناسب با اقلیم و توانایی‌های هر منطقه طرح ریزی کرد تا اعضا با کسب مهارت‌های مورد علاقه‌ی خود در راستای ایجاد کسب و کار هم آماده شوند.

مدیرکل کانون هم‌چنین در خصوص آمار فعالیت‌های مراکز تاکید کرد: ضروری است دلایل رشد یا کاهش فعالیت‌ها به طور دقیق مورد بررسی قرار گیرد تا با توجه به نتیجه‌ی آن برنامه‌ ریزی جامعی صورت گیرد.

قابل ذکر است در ابتدای این نشست مهتاب سارونی، کارشناس مسئول فرهنگی، هنری و ادبی کانون استان، ابتدا آمار مقایسه‌ای فعالیت‌های مراکز(سال‌های ۱۳۹۶ و ۱۳۹۵) در زمینه‌های اعضای جدید و تمدیدی، تعداد فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی، طرح کانون مدرسه و سرانه‌ی امانت کتاب را ارایه کرد و در ادامه برنامه‌های پیشنهادی حوزه‌های فرهنگی، هنری و ادبی را بیان کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 13 =