کد خبر: 279183
تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۵
بازدید 374
کارکنان کانون لرستان در جلسه تفسیر قرآن شرکت کردند

نماینده ولی‌فقیه لرستان درجلسه تفسیر قرآن ویژه ماه مبارک رمضان: براساس آیات قرآن، جهل و نادانی و تقلید اشتباه از اجداد و نیاکان، ریشه‌های شرک و بت‌پرستی است.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان لرستان: کارکنان کانون پرورش فکری کودکان ونوجوان استان لرستان ومراکز خرم آباد درشب های پرفیض ماه مبارک رمضان دربرنامه تفسیر قرآن که با محوریت سوره مبارکه «زمر» درمسجد بعثت خرم‌آباد برگزار شد، شرکت کردند.

آیت‌الله سیداحمد میرعمادی، نماینده ولی‌فقیه دراستان وامام جمعه خرم آباد اظهارداشت: باطل بودن دیدگاه مشرکان بت‌پرست و رمز و راز بی‌نیازی خداوند از فرزند در چهارمین آیه سوره زمر با مضمون«لَوْ أَرَادَ اللَّهُ أَنْ یَتَّخِذَ وَلَدًا لَاصْطَفَیٰ مِمَّا یَخْلُقُ مَا یَشَاءُ ۚ سُبْحَانَهُ ۖ هُوَ اللَّهُ الْوَاحِدُ الْقَهَّارُ» به معنای اگرخدا می‌خواست برای خود فرزندی بگیرد، همانا ازمیان آفریده‌هایش آن‌چه را خودش می‌خواست برمی‌گزید، منزّه است او، اوست خدای یگانه و قهار، بیان شده است.

وی با بیان این مطلب که خداوندازهمه چیز بی‌نیازاست وهرگزنمی‌تواندصاحب فرزندی باشد، تصریح کرد: بت‌پرستان، مسیحیان و یهودیان بر این باورند که خداوند صاحب فرزند است، این در حالی است که درآیه چهارم سوره زمر اشتباه بودن این اعتقاد این افراد به طور کامل بیان شده است.

آیت‌الله میرعمادی، تقلید اشتباه ازنیاکان و جهل را ریشه بت‌پرستی ذکر کرد و ادامه داد: دسترسی نداشتن به خدا ونیزعبادت بت‌ها برای تقرب به خدا از دیگر دلائل بت‌پرستی بودند.

آیت‌الله میرعمادی به باطل بودن این عقیده که خداوند انبیا را برای کمک به خود انتخاب کرده است اشاره و افزود: باطل بودن شرک و بت‌پرستی و دلایل مشرکان در این آیه بیان شده است، کمااینکه مشرکین بر این عقیده‌اند که بت‌ها توانایی شفاعت آنان را دارند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =