اختتامیه‌ی شانزدهمین جشنواره‌ی رضوی در کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان برگزار شد

برگزیدگان شانزدهمین جشنواره‌ی رضوی(مرحله‌ی استانی) در سیستان و بلوچستان معرفی شدند

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری استان سیستان و بلوچستان، اختتامیه‌ی شانزدهمین جشنواره ی رضوی در کانون استان برگزار شد.

در این ویژه برنامه، که با استقبال گسترده‌ی اعضا، خانواده‌ها و مسئولان روبه‌رو شد، گروهی از اعضای دختر مراکز فرهنگی هنری زاهدان با نواختن قطعه‌ی " آمدم ای شاه پناهم بده " آغازگر اختتامیه بودند و پس از آن مدیرکل کانون استان سخنرانی کرد.

معصومه هادی در ابتدای سخنان خود با تبریک فرا رسیدن دهه‌ی کرامت به حاضران گفت: امروز به برکت نام امام رضا(ع) اینجا هستیم و خرسندیم مسئولان و خانواده‌ها زینت‌بخش کانون مهربانی هستند که این حضور نشان از اهمیت کودکان در نزد شماست.

وی سپس با اشاره به شانزدهمین جشنواره‌ی رضوی کانون گفت: پس از ارسال فراخوان به مراکز فرهنگی‌هنری سراسر استان و پایان یافتن داوری اولیه در سطح مراکز، ۲۹۰ اثر به دبیرخانه‌ی استان رسید و همکاران ما به داوری آثار پرداختند که امروز از برگزیدگان در هر بخش تقدیر خواهد شد.

دبیر جشنواره‌ی رضوی در ادامه‌ی سخنان خود خطاب به اعضای کودک و نوجوان عنوان کرد: وجود شما برای کانون برکت است زیرا شما سرمایه‌های ارزشمند کشور هستید و آینده در دستان شماست؛ پس خوب بیاموزید، خوب مطالعه کنید، خوب فکر کنید و در مورد زندگی بزرگان دینی و ملی خود تحقیق کنید تا آینده‌ای خوب برای خود و کشور بسازید.

هادی در پایان سخنان خود با طرح پرسشی در خصوص زندگی امام مهربانی یکی از اعضا را که پاسخ درستی به این پرسش بیان کرده بود، به محل سخنرانی دعوت کرد و با همکاری این عضو نوجوان یکی از حدیث‌های امام رضا( ع) را به حاضران معرفی کرد.

خواندن دلنوشته‌ای برای امام رضا(ع)، به دو زبان انگلیسی و فارسی توسط یکی از اعضا و پخش نماهنگی از آثار برگزیده و تلاش‌های همکاران برای برپایی شایسته‌ی اختتامیه دیگر بخش‌های این مراسم بود.

پس از اجرای سرود اعضای پسر مراکز، پخش چند پویانمایی رضوی، ساخته‌ی اعضای مراکز و برگزاری چند برنامه‌ی شاد توسط اعضا، نماینده‌ی هیات داوران برای معرفی برگزیدگان در جایگاه حضور یافت.

وی در بخشی از بیانه‌ی شانزدهمین جشنواره‌ی رضوی عنوان کرد: این جشنواره با هدف کلی توسعه و ترویج مفاهیم فرهنگی و معارف رضوی برگزار شده که هیات داوران به منظور بالا بردن سطح کیفی آثار شایسته می‌داند مربیان و اعضا به این موارد توجه ویژه داشته باشند.

خلاقیت و نوآوری در انتخاب سوژه، استفاده از ویژگی‌های بومی و محلی و توجه به اینکه جشنواره وسیله‌ای است برای رشد و پویایی اعضا، از جمله مواردی بود که نماینده‌ی هیات داوران به آن اشاره کرد و در ادامه از ۴۲ عضو برگزیده در بخش‌های کتاب‌سازی، کاردستی، کارت پستال سازی، نامه‌ای به امام رضا، خاطرات زیارت، سرود، پویانمایی و قصه گویی به همراه مربیان تقدیر شد.

گفتنی است مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری، معاونان آموزش و پرورش استان، مدیر بنیاد فرهنگی حضرت مهدی موعود(عج) استان، مسئولانی از دانشگاه سیستان و بلوچستان، دانشگاه فرهنگیان و اداره راه و شهرسازی و خانواده‌ها از جمله حاضران در آیین اختتامیه‌ی جشنواره بودند که در سالن سینمای مجتمع کانون استان برگزار شد.

قابل ذکر است نمایشگاهی از آثار برگزیده جشنواره نیز در مجتمع استان دایر است که علاقه‌مندان تا پایان دهه‌ی کرامت می‌توانند در وقت اداری از این نمایشگاه دیدن کنند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 2 =