کد خبر: 280724
تاریخ انتشار: ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۴
شش کتاب کانون در فهرست بیست و پنجمین «لاک‌پشت پرنده»

شش عنوان از کتاب‌های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در فهرست بیست و پنجمین لاک‌پشت پرنده (بهار 1396) قرار گرفت.

به گزارش اداره کل روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، کتاب «ذرت‌ها» با طراحی و اجرای امین‌الله دهقانی‌اشکذری و عکاسی محسن عباسی‌سرچشمه و «ده عدد، ده قصه» به نویسندگی و تصویری الناز پورسیستانی هر یک با چهار لاک‌پشت پرنده از جمله کتاب‌هایی است که در این فهرست معرفی شد.

در عین حال، کتاب‌های «دو تا سیب شیرین» سروده خاتون حسنی و تصویرگری امیر علایی، «فیل کوچولو کجا خوابیدی» نوشته میترا مسیحا و تصویرگی سیدحسن موسوی، «کلید کلید، دسته کلید» نوشته اکرم کشایی و تصویرگری حدیثه قربان، «یک روز، یک...» نوشته زهره پریرخ و تصویرگری حسن عامه‌کن هر یک سه لاک‌پشت پرنده را در فهرست بیست‌وپنجم از آن خود کردند.

لاک‌پشت پرنده فهرستی از کتاب‌های برتر هر فصل، برای کودکان و نوجوانان ایرانی است. این کتاب‌ها را گروهی از منتقدان، کارشناسان و نویسندگان کودک و نوجوان، با بررسی کتاب‌های هر فصل، انتخاب می‌کنند.

گروه داوری لاک‌پشت پرنده را معصومه انصاریان، محمود برآبادی، جعفر توزنده‌جانی، شکوه حاجی‌نصرالله، مینا حدادیان، شیوا حریری، شادی خوشکار، فاطمه زمانی، علی‌اصغر سیدآبادی، گیسو فغفوری، حدیث لزرغلامی، نلی محجوب، مریم محمدخانی، فرمهر منجزی و رویا میرغیاثی تشکیل می‌دهند.

گفتنی است این کتاب‌ها بر اساس شیوه‌نامه‌ای مکتوب و با اصول و معیارهایی روشن به فهرست راه می‌یابند و یا موفق به دریافت نشان طلایی یا نقره‌ای می‌شوند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =