«هفته‌ی دفاع مقدس» بهانه‌ای برای یادآوری حماسه‌های ایثارگران در مراکز فرهنگی هنری سیستان و بلوچستان

مراکز فرهنگی هنری کانون در سیستان و بلوچستان با اجرای ویژه برنامه‌هایی یاد و خاطره‌ی دوران دفاع مقدس را گرامی داشتند

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون سیستان و بلوچستان، ویژه برنامه‌های هفته‌ی دفاع مقدس در مراکز فرهنگی هنری استان در حال برگزاری است.

فرارسیدن هفته‌ی دفاع مقدس همواره فرصتی بوده تا مربیان کانون در مراکز فرهنگی هنری بخشی از حماسه‌ها و دلاوری‌های عزیزترین فرزندان این آب و خاک را برای کودکان و نوجوانانی، که سال‌ها پس از خلق این حماسه به دنیا آمده‌اند، روایت کنند تا هیچگاه این خاطره‌های تلخ و شیرین در گذر زمان از یادها نروند.

در سال‌های اخیر، هم‌زمانی هفته‌ی دفاع مقدس با سالروز شهادت امام حسین(ع) و یارانشان رنگ و بوی دیگری به این مناسبت فرهنگی بخشیده تا از طریق آن شباهت‌های این دو واقعه بیشتر مورد توجه روایت‌گران قرار گیرد.

مراکز فرهنگی هنری شماره‌ی یک ایرانشهر و مجتمع زاهدان دو مرکزی بودند که با برگزاری ویژه برنامه‌هایی به استقبال هفته‌ی دفاع مقدس رفتند و با برگزاری نمایشگاه آثار و عکس، معرفی کتاب و شخصیت و برپایی کارگاه‌های ادبی و هنری از دریچه‌ی دیگری به روایت این حماسه‌ی جاوید پرداختند.

در این میان مرکز شماره‌ی یک ایرانشهر در بخش معرفی شخصیت، شهید محمدامین دژکام را به اعضا معرفی کرد که در سال‌های آغازین نبرد عضو این مرکز بوده و هنگامی که تنها ۱۶ سال از عمرش می‌گذشت در چهارمین حضور خود در جبهه(۱۳۶۴) به شهادت رسید تا پس از گذر سال‌ها قصه‌ی این نوجوان آزاده‌ی دیروز هم‌چنان زمزمه‌ی کودکان و نوجوانان امروز باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 4 =