پیام استاندار  فارس به مناسبت برگزاری بیست و یکمین جشنواره بین المللی قصه گویی مرحله استانی

اسماعیل تبادار، استاندار فارس به مناسبت برگزاری مرحله استانی بیست و یکمین جشنواره بین المللی قصه گویی در پیامی قصه را مهم ترین ابزار برای آموزش مفاهیم تربیتی و مهارت های زندگی دانست.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان فارس در متن این پیام چنین آمده است:

به نام خداوند جان و خرد

قصه گویی و گوش سپردن به قصه ها جزء مهم ترین راه های انتقال تجربه و میراث ماندگار فرهنگی بوده است. امروزه بیش از هر زمان دیگری برای رسیدن به دنیایی سرشار از صلح، آرامش، دوستی، صبر، محبت و ... به ابزار قصه گویی نیازمندیم و باید پاسدار این هویت فرهنگی خود باشیم.

قصه مهم ترین ابزار برای آموزش مفاهیم تربیتی و مهارت های زندگی است و انسان ها در آیینه قصه ها خود را می نگرند و به معرفت نفس دست می یابند چنانکه خداوند امر می فرماید که در سرگذشت پیشینیان دقت و آن را چراغ راه زندگی خود قرار دهید.

آرزومندم با یاری از الطاف الهی و با استفاده از هنر شیرین و دیرین قصه گویی زمینه برای ارتقای دانش نظری و تبادل تجربیات مفید و مؤثر میان قصه گویان و احیای سنت قصه گویی با حضور اقشار مختلف مردم، به عنوان یک ابزار ارتباطی و فرهنگ ساز در سراسر جامعه فراهم گردد و از همت و تلاش تمامی دست اندرکاران برگزاری بیست و یکمین جشنواره بین المللی قصه گویی با شعار "خوب زندگی کردن تمرین می خواهد" قدردانی می نمایم.

اسماعیل تبادار

استاندار فارس

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 9 =