دوره‌ی آموزش «شیوه‌های توان‌مندسازی و انس کودکان و نوجوانان با نماز» در کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان

مدیرکل کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان: «نماز» نسخه‌ی شفابخشی است که می‌تواند انسان را به آرامش برساند

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون سیستان و بلوچستان، دوره‌ی آموزش «شیوه‌های توان‌مندسازی و انس کودکان و نوجوانان با نماز» در مجتمع استان برگزار شد.

در ابتدای این دوره‌ی آموزشی، که با حضور مربیان مراکز فرهنگی هنری حوزه‌ی زاهدان در سالن کنفرانس مجتمع برگزار شد، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان گفت: دنیای امروز پر از پیچیدگی‌هایی است که کودکان و نوجوانان ما را به خود مشغول کرده و رسانه‌های فراوان باعث شده در مسیر انتقال بسیاری از آموزه‌های دینی، ملی و فرهنگی به کودکان، موانعی به وجود بیاید.

معصومه هادی در ادامه افزود: دنیای امروز پر از اطلاعات مفید و غیر مفیدی است که به راحتی در دسترس کودکان و نوجوانان است و این بخش از جامعه، که پیوسته به دنبال روبه‌رو شدن با چالش‌ها و مسایل تازه است، همواره در معرض خطرهای گوناگون است.

هادی راه برون‌رفت از این مسیر را روی آوردن به شیوه‌های غیر مستقیم عنوان کرد و گفت: بهره‌گیری از ظرفیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی بهترین شیوه برای برقراری ارتباط صحیح به کودکان و ارایه‌ی آموزش به آنان است که کانون پرورش فکری به دلیل اندوخته‌ی پرباری که در این حوزه دارد مرجع مناسبی برای این‌کار است.

وی در ادامه با تاکید بر اهمیت نقش مربیان کانون در این زمینه گفت:به‌روز بودن و مطالعه‌ی مستمر و استفاده از تجربه‌های مفید یک‌دیگر می‌تواند ما را در ارتباط‌گیری با مخاطبان کودک و نوجوان‌مان موفق کند تا بنوانیم در حوزه‌های گوناگون، از جمله نماز، اطلاعات مفیدی به آنان منتقل کنیم.

مدیرکل کانون «نماز» را نسخه‌ی شفابخشی دانست که می‌تواند انسان را به آرامش برساند، از این‌رو معتقد بود که انتقال فرهنگ نماز را به کودکان و نوجوانان امری ضروری دانست که می‌تواند سلامت جسم و روان آنان را در پی داشته باشد.

پس از سخنان مدیرکل کانون، مدرس حوزه‌ی علمیه‌ی خواهران در زاهدان دوره‌ی آموزش خود را به مدت ۸ ساعت برای مربیان برگزار کرد که در طول آن در خصوص وضو و فلسفه‌ی آن، نماز و مقدمات آن، آثار نماز در زندگی انسان و تاثیر آن بر اخلاق سخن گفت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 8 =