کد خبر: 284216
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۵
نویسنده کتاب خیالباف در جمع اعضای کانون بجنورد

حمید نوایی لواسانی از نویسندگان کتاب های کودک و نوجوان ، این بار با کتاب خیالباف برای شنیدن نقدهای اعضای کانون خراسان شمالی در جمع آنها حضور یافت

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان شمالی ، حمید نوایی لواسانی نویسنده کتاب خیالباف ، با حضور در جمع اعضای مراکز یک و دو بجنورد ، از دنیای نویسندگی و فوت و فن داستان نویسی گفت .

حمید نوایی لواسانی معتقد است : وی در این داستان تلاش کرده تا نگاه درست به زندگی را به مخاطب نشان دهد. راوی داستان در واقع یک نیروی ماورایی است تا به خواننده نشان دهد همیشه کسی هست که در تمام شرایط و سختی ها حامی ما باشد و با تکیه بر این نیروی لایزل می توانیم در مقابل تمام سختی ها و مشکلات ایستادگی کنیم.

اعضا و مربیان نیز با بررسی محتوای کتاب به انواع روابط موجود در داستان که موجب شکل گیری شخصیت نوجوان می شود، تصاویر زیبای موجود در داستان، باورپذیری و پایان داستان پرداختند. پس از نقد و گفتگو درباره کتاب خیالباف ، نویسنده به سوالات آن ها درباره کتاب پاسخ دادند.

همچنین ، لواسانی پس از شنیدن اثر ارزنده ی یکی از اعضای نوجوان حاضر در جلسه ، بیان داشتند : دنیای نویسندگی دنیایی پر از فراز و نشیب است و نوشتن کار سختی است .لازم است که نوجوانان ، محیط پیرامون خود را به خوبی بشناسند و از همان عناصر و اتفاق ها ایده گرفته و به نوشتن داستان بپردازند. همه موضوعات و حتی همه علوم می توانند وارد داستان ها شوند و این به خلاقیت و ذکاوت نویسنده بستگی دارد. تمرین نوشتن ، مهم ترین اصل در نویسندگی است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 9 =