نشست تخصصی مربیان فرهنگی کانون استان گیلان

نشست تخصصی مربیان فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان استان گیلان در مرکز فرهنگی هنری شماره ۳ کانون رشت برگزارشد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان گیلان، این نشست با حضور مدیرکل و همراهی مربیان فرهنگی مراکز ثابت، فراگیر، کتاب‌خانه‌های پستی و هم چنین مربیان فرهنگی مراکز سیار روستایی و شهری کانون استان گیلان صورت‌گرفت و طی آن نیز حاضران به بحت و گفتگو پیرامون اولویت‌های این مجموعه‌ در جهت ارایه‌ی هرچه بهتر خدمات فرهنگی به کودکان و نوجوانان پرداختند.

برهمین اساس چگونگی فضاسازی مناسب مراکز فرهنگی هنری، جذب و پایدارسازی عضو، به ویژه اعضای پسر نوجوان، تنوع بخشی به فعالیت‌های فرهنگی و کیفیت‌بخشی به فعالیت‌های دینی مورد توجه حاضران قرار ‌گرفت.

مربیان در این میان به نقش فعالیت‌ها و کتاب‌های کانون در ایجاد فرصت‌های مناسب برای مهارت‌آموزی اعضا و هم‌چنین راه‌های ارتقای سطح کمی و کیفی فعالیت‌ کتاب‌خانه‌های پستی، سیار شهری و روستایی پرداختند و در قالب کارگروه‌های مختلف، راه‌کارهای مناسبی را برای پیشرفت همه‌جانبه فعالیت‌های مراکز فرهنگی هنری ارایه‌دادند.

معاون فرهنگی کانون استان گیلان هم ‌در این نشست، به جایگاه معلم و مربی در قرآن کریم و سیره معصومین(ع) اشاره و رسالت مربیان کانون را برای حرکت در مسیر آموزه‌های اسلامی مهم و  ویژه دانست.

ضیاءغیوری، معاون فرهنگی کانون گیلان

ضیاء غیوری در ادامه به اهمیت هم‌اندیشی و هم‌گرایی در حوزه فرهنگ اشاره و با مهم توصیف‌کردن برنامه‌ریزی و جذب مخاطب گفت: در این زمینه نیازمند خوراک فکری هستیم و برگزاری نشست‌های تخصصی می‌تواند فرصتی ارزشمند برای تبادل تجربه و بسترهای مناسبی جهت کیفیت‌ و کمیت‌بخشی به فعالیت‌های مراکز فرهنگی هنری فراهم‌کند.

پایان بخش سخنان معاون فرهنگی کانون گیلان نیز روایت حدیثی از امام علی علیه‌السلام بود و وی با بیان این‌که «هیچ‌حرکتی وجود ندارد؛ مگر این‌که انسان نیازمند شناخت اجمالی از آن باشد»، افزود: لازمه‌ی توسعه ‌همه‌جانبه فعالیت‌های فرهنگی، نیازسنجی و برنامه‌ریزی اصولی بر مبنای شناخت درست از موقعیت‌است.

بر اساس این گزارش، در ادامه این نشست سیّده آمنه زحمتکش، مربی برگزیده کانون استان گیلان در بخش «اقدام‌پژوهی» دهمین ویژه‌برنامه هفته پژوهش کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به تشریح طرح اقدام پژوهی خود پرداخت.

سیده فاطمه زحمتکش، مربی فرهنگی برگزیده  بخش «اقدام پژوهی»  کانون کشور

تجلیل از«فاطمه جاوید طبع‌پسند»، کارشناس آموزش و پژوهش و هم‌چنین، «سیده آمنه فلاح زحمتکش»، مربی برگزیده کشوری بخش«اقدام‌پژوهی»، پایان‌بخش این نشست بود و برگزیدگان، لوح تقدیر مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان را به پاس تلاش‌ برای بسط و گسترش فرهنگ پژوهش و جستجوگری دریافت‌کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 9 =