دو کتاب‌خانه‌ سیار روستایی کانون در هرمزگان راه‌اندازی می‌شود

فرمانداران شهرستان‌های سیریک و میناب در استان هرمزگان قول مساعد دادند بودجه لازم برای راه‌اندازی کتاب‌خانه‌ی سیار روستایی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در این دو شهر را تخصیص دهند.

 به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون استان هرمزگان، محمد احمدی فرماندار میناب ضمن قدردانی از تلاش‌های مربیان کانون نقش این مجموعه را در ارتقای سطح فرهنگی کودک و نوجوان جامعه مهم دانست و تاکید کرد: اگر می‌خواهیم جایگاه فرهنگ را در جامعه‌ای بالا ببریم باید به کانون پرورش فکری توجه کنیم،

وی ادامه داد اگرمی خواهیم کودکان ما انسان‌های موفقی باشند باید سعی کنیم از طریق فعالیت‌های کانون آن‌ها را به خود باوری برسانیم تا با تکیه بر آموخته‌ها و مهارت‌های خود بتوانند به موفقیت و رشد و تعالی برسند.  

احمدی همچنین با اشاره به رشد جمعیت شهری و روستایی  در میناب خاطر نشان کرد: با توجه به جمعیت شهری و روستایی میناب نیاز به گستردگی فعالیت‌های کانون در سطح شهرستان به چشم می‌خورد.

فرماندار ویژه منطقه میناب اظهار امیدواری کرد که با پیگری‌های لازم توسط استان و فرمانداری شهرستان میناب مینی‌بوس سیار روستایی اعتبارات استانی مینی‌بوس سیار روستایی خریداری و تجهیز شود تا کودکان روستایی نیز از خدمات فرهنگی کانون استفاده کنند.

وی افزود: اگر بتوانیم در بحث کودک ونوجوان با برنامه‌ریزی دقیق پیش برویم خیلی از مشکلات جامعه در آینده حل خواهد شد.

 در این دیدارها ناهید سلیمانی احمدی مدیرکل کانون استان هرمزگان نیز ضمن تشریح فعالیت‌های کانون اظهار امیدواری کرد که با ارتباط موثر، تعامل کانون و حمایت مسوولان شاهد پیشرفت، تعالی و رشد فکری در کودکان و نوجوانان باشیم.

وی هم‌چنین خاطر نشان کرد: اگر قرار است در آینده شاهد رشد و توسعه‌ی فرهنگی باشیم باید به زیر ساخت‌ها و رشد و پرروش نیروی انسانی توجه کنیم، زمانی این توسعه انجام خواهد شد که به آموزش و پرورش کودکان جامعه اهمیت بدهیم.

سلیمانی افزود: کودک در حین آموزش فرصت پیدا می‌کند خودش را کشف کند و زمانی که کودک به خودشناسی رسید می‌تواند درست فکر کند و تصمیم بگیرد.

او با اشاره به خلاقیت‌پروری درفعالیت‌های کانون گفت: ایجاد خلاقیت در کودکان و نوجوانان بسیار مهم و ضروری است و کانون مکانی‌است که با تمرکز مربیان بر خلاقیت کودکان باعث رشد و شکوفایی و تلاش در مهارت‌ورزی آن‌ها می‌شوند.

مدیر کل کانون استان هرمزگان خواستار همکاری و تعامل بیشتر فرمانداری‌ها و آموزش و پرورش با کانون شد و گفت: کانون پرورش فکری محیطی آرام است که کودک و نوجوان ضمن بهره بردن از انواع فعالیت‌ها با آرامش به رشد و شکوفایی می‌رسد و به خلاقیت دست می‌یابد.

گفتنی است با همگاهنگی مشاور امور بانوان فرمانداری شهرستان میناب فرماندار از اعضای فعال کتاب‌خوان مرکز فرهنگی‌هنری کانون این شهرستان تجلیل کرد.

هم‌چنین در دیداری دیگر  عبدالله پرتابیان فرماندارسیریک در نشست با مدیرکل کانون هرمزگان با بیان این‌که فرهنگ‌سازی در هر زمینه‌ای باید از پایه و از دوران کودکی آغاز شود، گفت: بسیاری از آسیب‌های اجتماعی حاصل غفلت از توجه به مسایل فرهنگی و اجتماعی است.

وی افزود: مخاطبان شما کودکان ونوجوانانی هستند که توجه به این سرمایه‌های عظیم در آینده باعث رشد فکری جامعه خواهد شد.

پرتابیان کانون را نهادی موفق و تاثیرگذار در حوزه‌ی فرهنگ نام برد و گفت: همه‌ی مسوولان و دستگاه‌ها باید در حوزه‌ی فرهنگی و اجتماعی احساس تکلیف کنند.

فرماندار سیریک خاطر نشان کرد: اگر امروز فرهنگ کار و مسئولیت‌پذیری در بین کودکان شکل گیرد، در آینده تعداد افراد بیکار و بسیاری از معضلات اجتماعی کاهش می‌یابد

تا جایی که بتوانم به کانون نگاه ویژه خواهیم داشت و تلاش برای تخصیص کتابخانه سیار روستایی را در دستور کار خود قرار خواهیم داد.

فرماندار سیریک هم‌چنین از مربی مسوول مرکز فرهنگی‌هنری کانون این شهر خواست تا با تعامل با خیران اعتبارات لازم را جهت جذب اعتبار خرید ماشین سیار روستایی جذب کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =