کد خبر: 286654
تاریخ انتشار: ۱۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۵
جشنواره مادرانه

مرکز فرهنگی هنری کانون چناران ویژه‌برنامه‌ای به مناسبت گرامی‌داشت مقام مادر برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان رضوی، با مشارکت و همکاری سازمان بهداشت و درمان شهرستان، محمدرسول مظفری روانشناس رفتاری در این مراسم حاضر و در رابطه با تربیت صحیح فرزندان توصیه‌هایی به والدین کرد.

علیرضا تقی‌زاده مربی مسئول مرکز با اعلام این خبر گفت: با توجه به اینکه یکی از مشکلات اساسی والدین در برخورد با فرزندان خود در سنین حساس بلوغ، لجبازی و عدم تبعیت آنان است، تصمیم گرفتیم در جلسه‌ای با حضور والدین و یک متخصص در امر روانشناسی این مسائل بازگو و به دنبال راه حل آن باشیم، بنابراین در ویژه‌برنامه هفته گرامی‌داشت مقام مادر با همکاری شبکه بهداشت و درمان شهرستان، از محمدرسول مظفری روانشناس رفتاری برای این نشست دعوت کردیم.

مظفری در سخنان خود به عوامل عاطفی، روانی و اجتماعی در تحت تاثیر قرار دادن نوجوانان و بروز رفتار لجبازی اشاره کرد و گفت: یکی از عواملی که سبب لجبازی بیشتر نوجوانان می‌شود، عدم شناخت دقیق والدین از ویژگی‌های نوجوانی و سن بلوغ است.

این روانشناس رفتاری از والدین خواست بی‌احترامی، عصیانگری و بی‌تفاوتی فرزندان خود را شکست در امر تربیت ندانند چرا که این باعث می‌شود تحمل‌شان را در برابر لجبازی‌های آنان از دست بدهند و این عصبانیت و پرخاشگری از جانب آنان نتایج منفی در پی خواهد داشت.

مظفری از والدین خواست از نصیحت‌های مستقیم و سرزنش‌آمیز خود در این دوره دست بردارند چرا که یکی از موثرترین راه‌های حل مسائل دوران بلوغ، برقراری رابطه نزدیک و صمیمی میان نوجوان و والدینش است.

او در ادامه دادن مسئولیت‌های کوتاه و مورد علاقه به نوجوانان، تشویق آنان و ارائه دلایل قانع‌کننده و منطقی والدین در  برابر مخالفت‌ها و موافقت‌های آنان با تصمیمات فرزندانشان را راه‌های مقابله صحیح با لجبازی کودکان و نوجوانان دانست.

مربی مسئول مرکز در ادامه به فاطمه زهرا(س) به عنوان الگوی نمونه در تمام ابعاد اشاره کرد و گفت: تلاش کردیم در این روز ویژه با حضور والدین در فضایی شاد و صمیمی فرصتی برای قدردانی اعضا از مادران‌شان فراهم آوریم و آن‌ها ضمن شرکت در کارگاه گل‌سازی و نقاشی، به مادران خود دست‌سازه‌های زیبایی هدیه دادند.

برگزاری مسابقه فرهنگی، اجرای نمایش طنز با موضوع «بیا قدر یکدیگر بدانیم»، اجرای دکلمه توسط یکی از اعضا در مدح حضرت زهرا(س)، مسابقه «من دخترم را می‌شناسم» با حضور والدین و انتخاب خوشمزه‌ترین غذای بومی از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 2 =