کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گلستان به دنبال ترویج فرهنگ دوستی با طبیعت

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گلستان با همراهی معاون اجرایی خود در در دفتر مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری حضور یافته و راه‌های توسعه همکاری‌های دو جانبه را مورد بررسی قرار داد.

به گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون پرورش فکری گلستان، در این دیدار محبوبه رجب‌نسب ضمن قدردانی از نگاه فرهنگی مدیرکل منابع طبیعی، نقش کانون را در انتقال پیام‌های تربیتی برجسته دانسته و افزود: خوشبختانه با اقدامات جدید و حضوری پررنگ در سطح جامعه، کانون مورد استقبال نهادها و سازمان‌های مختلف قرار گرفته است.

مدیرکل کانون کلستان تصریح کرد: بهره‌گیری از زبان هنر و نمایش از جمله اقداماتی است که می‌تواند در نهادینه‌سازی فرهنگ دوستی با طبیعت و حفاظت از منابع طبیعی بسیار موثر باشد.

این مقام مسوول فرهنگی از آمادگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای عقد تفاهم‌نامه با اداره‌کل منابع طبیعی همانند سایر نهادها خبر داده و یادآور شد: این مجموعه بواسطه در اختیار داشتن مربیانی متخصص و آشنا به روان‌شناسی کودک و نوجوان و ظرفیت‌های آموزشی قابل انتقال همانند کامیونت نمایش سیار و کتاب‌خانه‌های سیار روستایی و شهری می‌تواند کمک شایانی برای انتقال پیام‌های تربیتی و اجتماعی در میان جامعه هدف باشد.

وی افزود: این امکان فراهم است تا ضمن برنامه‌ریزی فعالیت‌های فرهنگ‌محور از خانواده‌های پرسنل منابع طبیعی دعوت شود تا یک روز با فرزندان خود در مراکز کانون حضور یافته و در قالب مهارت‌آموزی‌های فرهنگی، هنری، ادبی، علمی و اسلامی پا به پای آنان کودکی کنند.

در ادامه ابوطالب قزلسفلو مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان نیز با بیان این مطلب که کانون پرورش فکری را نهادی تخصصی و ریشه‌دار در مقوله‌های فرهنگی و هنری می‌دانیم اظهار داشت: آموزش کودکان و نوجوانان یکی از مهم‌ترین راه‌های حفظ محیط زیست بوده و به دنبال بهره‌گیری از این ظرفیت در کانون هستیم.

وی چگونگی رفتار صحیح در نگهداری از پارک‌ها، جنگل‌ها و پوشش‌های گیاهی را یکی از دغدغه‌های بااهمیت این حوزه بیان کرده و تصریح کرد: این آمادگی وجود دارد تا در قالب انعقاد تفاهم‌نامه‌ی همکاری با کانون پرورش فکری گامی ارزشمند در زمینه فرهنگ‌سازی برداشته و شاهد پیوستن کودکان و نوجوانان به جمع کثیر حامیان و حافظان محیط زیست باشیم.

مقرر شد معاونان و کارشناسان اداره‌کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان در نشستی تخصصی موضوعات همکاری را مشخص کرده و در قالب انعقاد تفاهم‌نامه‌ای مشترک فعالیت‌های فرهنگی و هنری کانون به اجرا در آید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 4 =