کد خبر: 288343
تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۹
میهمانی خدا

در دهمین روز از ماه مبارک رمضان مرکز چناران برای اعضا دختر خود یک مراسم افطاری ساده برگزار کرد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، هم زمان با وفات حضرت خدیجه کبری (س) مرکز چناران برای ۶۰ عضو دختر خود،  یک ضیافت افطاری ساده برگزار کرد.

علیرضا تقی‌زاده مربی مسئول مرکز چناران با اعلام این خبر گفت: هدف از برپایی این ضیافت تقویت و پرورش روحیه دینی در میان نسل امروز، معرفی شخصیت و سیره حضرت خدیجه(س) و برپایی افطاری ساده بر مبنای سبک زندگی اسلامی بود.

در ابتدای مراسم نرگس غلامی مربی فرهنگی مرکز، با تبیین ابعاد وجودی شخصیت حضرت خدیجه(س)، به نقش و جایگاه انقلابی و فرهنگی آن بانوی بزرگوار در رسالت پیامبر گرامی اسلام اشاره کرد و گفت: همسر پیامبر اسلام، الگویی برای زنان مسلمان انقلابی است که توانسته نقش خود را در خانواده و اجتماع به خوبی ایفا کند و ما باید ابعاد شخصیتی آن بزرگوار را که همواره مدافع و حامی انقلاب اسلامی بوده را به نسل جوان معرفی کنیم.

در ادامه مراسم، مربی فرهنگی مرکز به معرفی شخصیت «مرحوم شیخ محمد آقاتی» قاری و موذن چنارانی پرداخت و اعضا پس از شنیدن آوای خوش اذان از آن مرحوم سر سفره پر خیر و برکت افطار نشستند و با تلاوت دعای توسل، برای شفای همه بیماران دعا کردند.

گفتنی است؛ شیخ محمد آقاتی متولد ۱۳۰۴ در روستای کاهو از توابع شهرستان چناران متولد شد و از پیشکسوتان تلاوت اذان در رادیوی ایران بود. او که صاحب یکی از مشهورترین سبک‌های تلاوت بود و اجرای او در سال ۱۳۹۰ در فهرست آثار ملی ایران جای گرفت، در سال ۱۳۷۲ در شهر تهران چشم از جهان فروبست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 14 =