کد خبر: 305571
تاریخ انتشار: ۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۵
چهارمین نشست مجازی انجمن قصه‌گویی خراسان‌رضوی

چهارمین نشست مجازی انجمن قصه‌گویی خراسان‌رضوی با محوریت «آماده سازی متن و تصویر برداری قصه ۹۰ ثانیه ای» برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری استان خراسان‌رضوی، دراین نشست مجازی که در روز شنبه ۸ خرداد و به  منظور آشنایی قصه‌گویان  با چگونگی تبدیل متن وخاطرات به قصه‌گویی ۹۰ ثانیه ای برگزارشد معصومه موسویان، کارشناس فرهنگی ومدرس کارگاه قصه‌گویی گام‌های مختلف آماده‌سازی قصه ۹۰ ثانیه ای را تشریح کرد.

 معصومه موسویان، کارشناس فرهنگی ومدرس قصه‌گویی، نشست را با این سوال که چگونه  قصه‌هایمان  را برای  بخش ۹۰ ثانیه‌ای  آماده کنیم آغاز کرد و سپس توضیحاتی در خصوص خلاصه قصه، توجه به شخصیت‌پردازی، اتفاق اصلی داستان، نقطه آغاز  قصه (چگونگی ورود به داستان)، نقطه اوج قصه، پایانی داستان و تعدادکلمات قصه ۹۰ ثانیه ای بیان کرد.

در ادامه جلسه  موسویان  ضمن بیان  توضیحات  تکمیلی،   فیلم قصه‌گویی  ۹۰ ثاینه اعضا را برای مخاطبان پخش کرد.

 در بخش دیگری از این نشست سمیه کاظمی مربی انیمشن استان در خصوص تصویرسازی قصه در ذهن مخاطب مواردی را بیان نمود. وی گفت اگر بخواهیم تصویر شخصیت قصه را آن گونه در ذهن ماست به  مخاطب نشان دهیم کافیست نقاشی آنرا بکشیم یا این نقاشی ها را حرکت دهیم و صدای قصه‌گو را با این تصاویر تلفیق کنیم.

 وی در خصوص استفاده از موسیقی وعروسک‌های مرتبط با قصه و همچنین ساخت شخصیت های عروسکی با استفاده از اشیاء توضیحاتی را ارائه کرد.

میلاد مقدم به عنوان میهمان دیگر این نشست به معرفی تجهیزات مقدماتی  فیلم برداری پرداخت.

وی مراحل مختلف ساخت کلیپ و فیلم های ۹۰ ثانیه‌ای را تشریح کرد. مقدم در خصوص استفاده از نرم افزارهای کاربردی تلفن همراه، نورپردازی طبیعی وجانبی، رعایت خط فرضی و دکوپاژ  هم توضیحاتی ارائه و براین نکته که فیلمبرداری باید به صورت افقی باشد تاکید کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 5 =