کد خبر: 305739
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۵۲
بازدید 104
طرح اینجا خانه‌ی من است

طرح اینجا خانه‌ی من است با معرفی شهرستان دشتستان کار خود را روز شنبه ۲۲ خرداد ماه آغاز کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر، سمیه رسولی مدیر کل کانون بوشهر از طرح "اینجا خانه ی من است" خبر داد. وی گفت امسال کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر طراح و مجری برنامه ای خاص و محتوایی با عنوان اینجا خانه من است خواهد بود که به معرفی بیشتر و بهتر شهرستان های مختلف استان بوشهر به لحاظ زیست بوم جغرافیایی،فرهنگی، ادبی و هنری می پردازد.
سمیه رسولی درخصوص این طرح گفت: این طرح معرفی سرزمین یکی از این فعالیت هایی‌ست که زیرمجموعه‌ی فعالیت‌های فرهنگی به شمار می آید. علاوه بر هدف کلی این فعالیت که افزایش آگاهی و اطالع‌رسانی به کودکان و نوجوانان برای شناخت بیشتر و بهتر محیط پیرامون خود است این معرفی‌ها مانند دیگر فعالیت‌های کانون بر رشد ابعاد شخصیتی و پرورشی کودکان و نوجوانان نیز نقش به سزایی دارد. 
در ادامه افزود : کانون این استان قصد دارد در سال ۱۴۰۰ از ظرفیت دانش و آگاهی مربیان محترم فرهنگی استان برای معرفی هرچه بیشتر و بهتر استان به کودکان و نوجوانان بهتر ببرد . به نحوی که هر شهرستان استان در هر ماه به اعضای کودک و نوجوان به گونه ای خالقانه معرفی شوند. که به خاطر شیوع ویروس کرونا و لزوم رعایت پروتکل های بهداشتی و فاصله گذاری های اجتماعی معرفی سرزمین در استان تا پایان سال به صورت مجازی انجام خواهد شد.

در همین راستا  اولین سفر مجازی اعضای کانون پرورش فکری استان بوشهر به شهرستان دشتستان با تاکید بر معرفی شهرهای برازجان، دالکی، وحدتیه و شبانکاره آغاز شد.  مکیه موسوی نژاد مربی مسئول مرکز وحدتیه راوی این سفر زیبا بوده و شهرستان دشتستان را به شیوه ای خلاقانه به اعضای علاقه‌مند معرفی کرد.
در این سفر  معرفی شخصیت های مشهور و تاثیر گذار دشتستان قسمتی از برنامه بود که اعضا با  یکی از شخصیتهای برجسته و ممتاز و شهید شهرستان دشتستان به نام «شهید صادق گنجی» سفیر فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در پاکستان آشنا شدند.اجرای این قسمت  توسط زینب رزمجو مربی مسئول مرکز شبانکاره انجام گردید.

در ادامه این سفر مجازی جذاب که همراه بود با پخش موسیقی محلی زیبای دشتستانی فضل الله فانوسی از مربیان فرهنگی مرکز برازجان به همراه دیگر همکاران درمورد شهرستان دشتستان از موقعیت جغرافیایی، مشاهیر، کشاورزی، باغداری، گونه گیاهی، صنعتی، تولیدات، اماکن (مذهبی-تاریخی-باستانی) غذای مردم، صنایع دستی، مبارزات و رشادته‌ای پیشینیان و... توضیحاتی بیان نمودند که درمورد کاروانسرای مشیرالملک و نقش آن در گذرگاه تاریخ توضیحات جامعی به اعضا داد. 
این سفر مجازی با قصه گویی عبدالوحید بهزادی مربی سیار برازجان از قصه های قدیمی و بومی دشتستان با زبان محلی همراه بود  و همچنین کارگاه ساخت عروسک های محلی قدیمی با برگ درخت نخل که از محصولات منطقه دشتستان است به پایان رسید. 

از همه کودکان و نوجوانان کشور و مخصوصاً استان بوشهر دعوت به عمل می آید  باتوجه به اعلام قبلی که در صفحه رسمی اینستاگرام کانون استان بوشهر به آدرس kanoonparvaresh_boushehr@ اطلاع رسانی می‌گردد شرکت کنند و  برای بالا بردن سطح آگاهی و اطلاعات خود و شناخت بیشتر ظرفیت های مختلف شهرستان های استان  در این فعالیت حضور داشته باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 10 =