مربیان رکن اساسی کانون پرورش فکری هستند

مربیان کانون پرورش فکری در حوزه های فرهنگی، هنری، ادبی و علمی در راستای کشف استعدادها و بروز توانمندی های نهفته نسل آینده کشور نقش اساسی و تعیین کننده ای دارند.

وجود مربیان خلاق،‌ دلسوز و با تجربه در کانون پرورش فکری نعمتی است که کودکان و نوجوانان در ایام فراغت با فراگیری بهترین آموزش ها ازآن بهره مند شده تا مسیرآینده خود را به درستی انتخاب کنند در همین راستا با یکی از مربیان با تجربه و دلسوز کانون استان اصفهان به گفت و گو نشسته تا ضمن معرفی مرکز،‌ به تشریح گوشه ای از زحمات سی ساله این مربی مسئول پرداخته تا دیگر مربیان از تجربیات این مربی مسئول در مسیر آیتده کاری خود بهترین استفاده را داشته باشند. 

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان اصفهان،‌ ماهرخ حسینیان مربی مسئول مرکز شماره یک نایین با اشاره به ساخت این مرکز در سال ۱۳۵۷و موقعیت کنونی آن در مرکز شهر گفت: این مرکز با ۴٢ عنوان فعالیت در زمینه های فرهنگی، هنری،ادبی، علمی و دینی میزبان کودکان و نوجوانان خطه کویری استان اصفهان است. 

وی افزود: برنامه‌ریزی و اجرای فعالیت‌های جذاب، به کاربردن روش‌های نوین و شیوه های خلاق مربیان مرکز، فضاسازی متناسب با نیاز مخاطبان،‌ مشارکت اعضا در اجرای فعالیت ها، توجه خاص به فعالیت های گروهی ،ارتباط قوی با سازمان‌ها و نهادهای اداری به ویژه مراکز آموزشی و فرهنگی شهرستان از جمله راهکارهای موفقیت آمیز این مرکز تا به امروز است.

حسینیان ضمن اشاره به علاقه،‌ توانمندی و پشتکار مربیان این مرکز گفت: آموزش مهارت‌های زندگی، مهارت های هنری ویژه نوجوانان، توجه به قابلیت های ارزشی شهرستان چون صنایع دستی، مشاغل فراموش شده_و توجه به احیای آن، شناخت ابنیه و مفاخر استان در قالب فعالیت‌های تخصصی، پژوهشی و طرح‌های فرهنگی هنری از جمله فعالیت های شاخص این مرکز است. 

وی گفت: با شیوع بیماری کرونا و لزوم ماندن اعضا در خانه،‌ شکل و نوع فعالیت مربیان برای حفظ و ارتباط با اعضا تغییر کرد و فعالیت‌های عمومی و تخصصی در فضای اسکای روم برگزار شد که نتیجه آن تهیه کلیپ های آموزشی و سرگرم کننده در ایام کرونا، تشکیل گروه هایی در فضای مجازی متناسب با گروه سنی اعضا، ایجاد گروه خبرنگاران نوجوان، همیاران و.... است که انعکاس گزارش‌های خبری از فعالیت های مرکز نایین در شبکه امید حاکی از موفقیت اعضا و مربیان است. 

مربی مسئول مرکز شماره یک نایین وجود امکانات مناسب سمعی بصری،‌ وجود آسمان نما و ۲۰ هزار عنوان جلد کتاب را سه ویژگی منحصر به فرد این مرکز نام برد و گفت: با امکانات موجود آموزش های مورد نیاز اعضا به بهترین شکل توسط مربیان انجام می شود که حضور بیش از سه هزار عضو دختر و پسر نشان دهنده به ثمر نشستن تلاش همکاران ما در این مرکز است. 

 حسینیان هم چنین به تشریح نقش کانون پرورش فکری در حوزه های فرهنگی، هنری، ادبی و علمی برای استعدادیابی پرداخت و گفت با تلاش های انجام شده توسط مربیان در مسابقه بین المللی نقاشی بلاروس و مسابقه کشوری کتابخوانی اعضا موفق به کسب عنوان برگزیده شدند. گفتنی است شرکت در جشنواره های مختلف و برگزاری جشنواره بادبادکها در بهمن ۹۹ معرف تلاش و پویایی مرکز است. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 4 =