درخشش خراسان‌رضوی در سومین «مهرواره شعر» آفرینش کانون

در سومین سال متوالی خراسان رضوی با ۹ نفر برگزیده، در صدر مهرواره کشوری شعر قرار گرفت.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان‌رضوی، کارشناس ادبی مکاتبه‌ای استان با اعلام این خبر گفت: برگزیدگان سومین «مهرواره شعر» آفرینش، از سوی انجمن شاعران نوجوان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، هم‌زمان با روز ملی شعر و ادب فارسی معرفی شدند. خوشبختانه همچنان برای سومین سال متوالی خراسان رضوی با بیشترین برگزیده در مهرواره شعر، خوش درخشید.

صدیقی ادامه داد: مرکز آفرینش‌های ادبی استان خراسان رضوی فراخوان مهرواره شعر را در اختیار مربیانی که کارگاه و انجمن شعر در شهرستان داشتند قرار داد. او افزود: انجمن های شعر آفتاب و مهتاب در استان به همت اعضاء و مربیان ادبی کارگاه‌ها خانم‌ها: هانیه سلامی‌راد، بهاره قانع‌نیا و الهام دهقان ناهید ترشیزی و آقایان مهدی رمضانی و مهدی صحرایی فعال است.

داوری اولیه در مشهد و شهرستان‌ها توسط مسئولین انجمن انجام شد. در مرحله استانی ۳۸ شاعر با ۱۵۰ اثر معرفی شدند که داوران این بخش خانم عاطفه رنگ آمیز طوسی (شاعر و همکار ستاد)، خانم ناهید ترشیزی (شاعر، مربی ادبی تربت حیدریه)، آقای مهدی صحرایی (شاعر، مربی ادبی مراکز سبزوار) و ناظر استانی خانم محبوبه بزم آرا (شاعر، معاون فرهنگی اداره کل) بودند. در مرحله داوری نهایی تعداد ۸۴ اثر از ۳۱ شاعر برگزیده استانی شدند و به مرحله کشوری راه یافتند و خوشبختانه خراسان رضوی در سومین سال متوالی برگزیده مهرواره شعر با ۹ برگزیده شد.

صدیقی افزود: شهرزاد لعل بذری عضو مرکز هفت مشهد، مطهره جعفری از مرکز یک مشهد در بخش برگزیدگان نوجوان، دینا کیهانی عضو مرکز چهار مشهد، عاطفه خسروی از مرکز تربت حیدریه، زهرا اسمعیلی از مرکز سبزوار، مهدی حیدری از مرکز پنج مشهد، محمدرضا پودینه از مرکز یک مشهد، اعظم یوسف زاده از بخش مکاتبه‌ای در بخش برگزیدگان ارشد و در بخش شعر طنز زینب نجفی از مرکز تربت حیدریه برگزیده کشوری شدند.

ذکر این نکته ضروری است که رقابت آثار شعری در کشور با نزدیک به ۹۰۰ اثر بوده است که در دو مرحله داوری در کشور انتخاب شده است.

بر اساس خبر برگزیدگان مهرواره شعر در ستاد، همانند مهرواره‌های گذشته قرار است آثار برگزیدگان در مجموعه‌ای از سوی انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شود و همانند دوره‌ی دوم این مهرواره، امسال نیز به دلیل شیوع ویروس کرونا، اختتامیه به شکل حضوری برگزار نمی‌شود اما کارگاه‌های تخصصی نقد و بررسی شعر به شکل مجازی از سوی داوران مرحله پایانی مهرواره برای برگزیدگان برگزار خواهد شد.

 اسامی برگزیدگان سومین «مهرواره شعر» آفرینش کانون پرورش فکری  در سایت کانون به نشانی www.kanoonnews.ir قابل مشاهده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
7 + 1 =