کار شاعر این است آنچه که در ذهن دارد را به تصویر بکشد

صد و بیست و هشتمین انجمن شاعران نوجوان آفتاب با حضور لیلا سپهری و با نقد آثار اعضا و شعرخوانی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خراسان‌رضوی، عزت صدیقی لویه کارشناس ادبی مکاتبه‌ای استان با اعلام این خبر گفت: این برنامه که عصر پنجشنبه ۱۱ شهریور در فضای مجازی برگزار شد با نقد و بررسی اشعار زینب نجفی، مانی محمودزاده، الناز بزم‌آرا و مطهره جعفری همراه شد.

لیلا سپهری شاعر و منتقد ادبی از کانون پرورش فکری استان خوزستان مهمان این نشست بود.

سپهری در این انجمن درباره روایت در شعر گفت: در ادبیات کلاسیک، اشعار زیادی با محوریت روایت داریم که مبنا بر محور عمودی شعر است.

او ضمن تاکید بر توجه به زبان شعر گفت: زبان شعر باید هماهنگ با زمان خودش باشد. گاه سرودن به زبان کهن در خدمت اثر نیست و این تفاوت دارد با باستان‌گرایی یا آرکائیزم که یک هنر و فن شاعری محسوب می‌شود.

سپهری ادامه داد: ایجاز در شعر مسئله مهمی است. لزوما شعر کوتاه موفق نیست بلکه مهم انتقال اندیشه با واژه‌های مناسب و بدون توضیح است. کار شاعر این است آنچه که در ذهن دارد را به تصویر بکشد. کار شاعر توضیح دادن نیست.  

صدیقی ادامه داد: پایان بخش این برنامه شعر خوانی مبینا حریفی، مرتضی چزکی، هدیه حری، زهره ذاکر و ژیوان منتظری بود. این انجمن که با حضور حسین تولایی -کارشناس انجمن‌های ستاد در کشور- برگزار شد با استقبال ۲۹ عضو انجمن ادبی همراه بود و ساعت ۱۹:۳۰ پنجشنبه یازدهم شهریورماه به کار خود پایان داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
9 + 2 =