جلسه ‌هماهنگی برنامه‌های استانی هفته ملی و روز جهانی کودک

نشست هماهنگی و برنامه‌ریزی استانی فعالیت‌های هفته‌ملی و روزجهانی کودک به میزبانی اداره‌کل اموراجتماعی و فرهنگی استانداری استان گیلان برگزارشد.

به‌گزارش روابط‌عمومی اداره‌کل کانون استان گیلان، این نشست به‌منظور هم‌اندیشی و هم‌افزایی در مسیر سیاست‌گذاری و اجرای ویژه‌برنامه‌های استانی هفته ملی و روزجهانی کودک و با حضور مسئولان و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی صورت‌گرفت.

مدیرکل اموراجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان در این نشست،  به اهمیت فعالیت در حوزه کودک و نوجوان اشاره و از کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و اعضای دبیرخانه هفته ملی و روز جهانی کودک برای هماهنگ‌سازی فعالیت‌ها و حرکت در مسیر شکل‌گیری جامعه‌ای بالنده و پویا  تشکر و قدردانی‌کرد.

سیامک حیدری،مدیرکل اموراجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان

سیامک‌حیدری ادامه سخنان خود را به ضرورت آگاهی‌بخشی و تولید محتوای مناسب برای مخاطبان اختصاص‌داد و با مهم توصیف‌کردن توجه به  اسناد بالادستی حوزه کودک گفت: تکیه بر سند چشم‌انداز آموزش و پرورش و کنوانسیون حقوق کودک، نقش مهمی در نیل به اهداف دارد.

این مسئول استانی درعین‌حال تلاش مسئولان برای «دوست‌دارکودک» شناخته‌شدن استان گیلان و شهرهای آن را  خاطرنشان‌کرد و با چراغ‌راه ارزیابی‌کردن آموزه‌های دینی و فرهنگ ایرانی اسلامی‌کشوراظهارداشت: این داشته‌های فرهنگی می‌تواند به تربیت کودکانی باورمند و توان‌مند کمک‌کند.

مدیرکل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری گیلان در پایان صحبت‌های خود اهمیت عدالت فرهنگی و اجتماعی و لزوم خدمات‌رسانی به کودکان و نوجوانان مناطق محروم و مخاطبان با نیازهای ویژه را موردتوجه قرارداد و مشارکت تمامی دستگاه‌ها و گروه‌های مردم‌نهاد فعال را برای برگزاری هرچه بهتر ویژه‌برنامه‌های هفته ملی و روز جهانی کودک خواستارشد.

سرپرست کانون استان گیلان نیز سخنان خود در این جلسه را با قدردانی از نگاه ویژه مسئولان و همراهی دستگاه‌های اجرایی استان آغازکرد و این امر را بستری برای ارتقای توان‌مندی آینده‌سازان ایران اسلامی دانست

سیدجلیل میرعظیمی، سرپرست کانون گیلان

سیدجلیل میرعظیمی در ادامه، انتخاب شعار«حال‌خوش کودکی، رنگ خوش زندگی» برای روزهای هفته‌ملی و روز جهانی کودک را فرصتی بهانه‌ای برای همراه‌سازی و جلب‌نظر جامعه به حقوق کودکان برشمرد و اظهارکرد: شناخت ‌نیازهای این گروه سنی و نشاط‌بخشی به فرزندان ایران اسلامی، از اولویت‌های دست‌اندرکاران به‌شمارمی‌رود.

این مسئول فرهنگی به روزشمار این ایام اشاره‌داشت و «کودک، صلح، بازی و نشاط»، «کودک، باورهای دینی و معنویت»، «کودک، خانواده، آموزش و مهارت‌های زندگی»، «کودک، امنیت، بهداشت و سلامت جامعه»، «کودک، کتاب، هنر و ادبیات»، «کودک، هویت، میراث طبیعی و فرهنگی» و «کودک، رسانه و فناوری‌های نوین» را عناوین روزهای این هفته از ۱۶ تا ۲۲ مهر ۱۴۰۰ اعلام‌کرد.

او هم‌چنین در تشریح برنامه‌های این ایام، از سطوح مختلف فعالیت‌ها برای کودک و درباره کودک سخن‌به‌میان آورد و ضمن تاکید بر ضرورت توجه به شیوه‌نامه‌های بهداشتی روزهای کرونایی، خواستار همراهی هرچه بیش‌تر دست‌اندرکاران حوزه کودک و نوجوان برای ارتقای سطح فعالیت‌های کودک و نوجوان‌محور شد.

بیان نقطه‌نظرات و اعلام آمادگی نمایندگان دستگاه‌های برای اجرای هرچه‌بهتر برنامه‌ها، پایان‌بخش این نشست در روز یکشنبه، ۱۱ مهر ۱۴۰۰ بود.

یادآورمی‌شود، در این نشست نمایندگانی از استانداری،  آموزش و پرورش، صدا و سیما، محیط‌زیست، دانشگاه علوم‌پزشکی، جمعیت هلال احمر، بهزیستی، معاونت اجتماعی نیروی انتظامی، کمیته امداد امام خمینی(ره)، میراث فرهنگی و گردشگری استان گیلان، شهرداری و سازمان فرهنگی‌ورزشی اجتماعی شهرداری رشت و سازمان منطقه آزاد تجاری بندرانزلی حضورداشتند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 1 =