یازدهمین جلسه انجمن شاعران نوجوان هونیا همزمان با آغاز هفته ی کتاب و کتابخوانی برگزار شد

یازدهمین جلسه انجمن شاعران نوجوان هونیا همزمان با آغاز هفته ی کتاب و کتابخوانی و باحضور زلیخا بهمنی یکی از شاعر کودک و نوجوان ادبیات بومی استان کردستان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان کردستان، در این نشست که اعضای نوجوان دختر از مراکز فرهنگی هنری استان حضور داشتند اشعاری که به زبان کردی سروده بودند نقد و بررسی شد.

انجمن شاعران نوجوان هونیا سال گذشته همزمان با هفته ی کتاب و کتابخوانی به طور مجازی و باحضور اعضای نوجوان دختر شاعر و علاقمند به شعر و کتاب تشکیل شد که به طور ماهیانه جلسات خود را با بهره گیری از امکانات فضای مجازی و دعوت از شاعران مطرح کشوی و استانی برگزار کرده است.

در این جلسه با هدف ایجاد بستر مناسب جهت قرائت آثاری که به زبان کردی سروده اند و آشنایی با ادبیات کردی و شاعران ادبیات بومی استان از زلیخا بهمنی به عنوان کارشناس و مهمان جلسه دعوت به عمل آمد.

زلیخا بهمنی ضمن اینکه با نکته سنجی و حوصله آثار اعضا را مطالعه کرده با اشاره به نکات مثبت در اشعار  و ذوق و استعدادشان در سرودن اشعار کردی، آن ها را به تلاش مستمر و مطالعه ی بیشتر در ادبیات به ویژه ادبیات کردی دعوت کرد.

بهمنی با بحث از انتخاب درست واژگان  گفت: در بهره گیری از واژگان شعری دقت بیشتری داشته باشیم و با وسواس بیشتری آثارمان را بررسی کنیم.

وی همچنین در گفت وگو پیرامون اشعار کردی اعضا گفت:زبان کُردی  دارای ادبیاتی غنی و پر بار است و قدم برداشتن در وادی ادبیات و سرودن شعر آن هم به زبان مادری علاوه بر علاقه به مطالعه هم نیاز دارد.

در پایان جلسه بهمنی با ارسال فایل پی دی اف یکی از کتاب هایش برای اعضا گفت: تشویق نوجوانان برای تلاش وپیشرفت در وادی نوشتن گام نخست ایجاد انگیزه است که این مهم برعهده ی همه ی ما بویژه نویسندگان وشاعرانی است گهگاه نوجوانان وجوانان برای کسب تجربه ازمحضرشان به آنها مراجعه می کنند. امید که آینده ی ادبیات ما به دست این جوانان پرانرژی به شکلی زیباتر رقم بخورد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 12 =