کد خبر: 310750
تاریخ انتشار: ۱۸ آذر ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۹
انجمن نویسندگان نوجوان(هور) نوزدهمین جلسه خود را تشکیل داد

نوزدهمین جلسه انجمن نویسندگان نوجوان(هور) در این حال و هوا همزمان با هفته ی گرامیداشت معلولین با حضور مهمانی از خطه ی جنوب برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان کردستان، لیلا سپهری نویسنده، شاعر و منتقد در این جلسه سفر مجازی ای به استان کردستان و انجمن هور داشت.از علاقه اش به کرد و مرزبانان کردستانی گفت و در مقابل اشتیاق وافر بچه ها شعر خواند.

سپهری در صحبت هایش با اشاره به معنای لغوی واژه ی معلولیت به معادل سازی کلماتی دیگر اشاره کرد و گفت: در ادبیات ما شاعران و نویسندگان با توان های ویژه و آنچه امروز معلولیت نامیده میشود وجود دارد و صدای معلولیت در ادبیات و هنر و عرصه ی واقعی اجتماعی باید از آن خودش باشد و برای معلولیت هم همان زیباشناسی را داشته باشیم که در متون ما به دنبال نشانه هایی از گفتمان معلولیت بگردیم و در نقدها جست و جو کنیم.

او همچنین به بچه ها گفت: در اقیلم شما که به دلیل جنگ هم معلولیت های بسیاری اتفاق افتاده میتواند دستمایه ی نوشتن آثارتان باشد و تلاش کنید که پرداخت درست و مناسبی داشته باشید.

سپهری در بررسی آثار مورد نقد و بررسی دراین جلسه به اعضا گفت: ویرایش آثارتان را در اولویت قرار دهید . شبیه درختی که مراحل رشدش را از دانه  تا جوانه و نهال و ...طی می کند ، خلق اثرهم به همین صورت است فلذا بعد از نوشتن آثارتان دوباره رجوعی به آن ها داشته باشید و آن ها ویرایش کنید.

او همچنین به زبان و تصویرسازی های آثار اعضا به عنوان نقاط قوت آن ها اشاره کرد و افزود: فاکتورهای تصویری به کار گرفته شده در خدمت آثار است و در راستای کلیت اثر به هم آمیخته شده است.

سپهری همچنین در زمینه ی  منطق داستانی و انتخاب عنوان برای اثر با توجه به ویژگی های خاص آن ها توصیه هایی به اعضا داشت.

لیلا سپهری گفت: آثار ما می تواند ریشه در خاطرات  ما داشته باشد که برداشت های داستانی از آن ها کرده ایم اما باید در حین نگارش اثر این نکته را در نظر داشته باشیم که همراه اثر نیستیم که توضیحی برای ارتباط بیشتر مخاطب  بر آن اضافه کنیم.

این جلسه  با بحث و گفت گوی گرم کارشناس جلسه و اعضای فعال مراکز دهگلان سریش آباد  قروه و اعضایی از دیگر مراکز استان پیش رفت و به پایان رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
4 + 8 =