مطابق رسالت کانون، آماده همکاری با نهادهای فرهنگی هستیم

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان آذربایجان‌غربی در دیدار رئیس سازمان مدارس بسیج «راهیان کوثر» سپاه شهدای استان، تعامل بین نهادهای فرهنگی را موجب حصول نتایج مطلوب در حوزه‌های تربیتی، آموزشی و پرورشی عنوان کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان آذربایجان‌غربی، زهرا آب‌سوران در این دیدار، فعالیت کتابخانه‌های سیار کانون در مناطق دور دست روستایی و مرزی را نتیجه تعامل سازنده با مجموعه آموزش و پرورش استان دانست و گفت: طرح‌های « کانون مدرسه»، «پیک امید»، «کمک‌های اولیه شادی» و چندین طرح دیگر حاصل هم‌افزایی بین سازمانی و دغدغه فرهنگی در حوزه کودکان و نوجوانان مناطق کم برخوردار است.

 وی مراکز کانون شهرهای پیرانشهر، سردشت، شاهیندژ، چالدران، خوی و کتابخانه سیار شهری ارومیه را شهرهای پایلوت مجری طرح «کمک‌های اولیه شادی» بر شمرد و ایجاد شادی و نشاط در میان کودکان و نوجوانان، تامین  عدالت فرهنگی در مناطق حاشیه‌نشین و آسیب‌پذیر و افزایش قابلیت دیدن فرصت‌ها را در کنار کاهش آسیب‌های اجتماعی از اهداف این طرح دانست.

آب‌سوران مطالعه در خصوص تسری این طرح به سایر شهرهای آذربایجان‌غربی را از برنامه‌های در دست اقدام ستاد کانون استان عنوان و خاطرنشان کرد: ایجاد اشتیاق و ترغیب کودکان و نوجوانان مناطق حاشیه‌نشین به آموزش غیر مستقیم بازخورد بسیار مثبتی را در زمینه کاهش آسیب‌های اجتماعی در بطن خود دارد.

رئیس سازمان مدارس بسیج راهیان کوثر سپاه شهدای استان نیز در این دیدار با تأکید بر ارزش دنیوی و اخروی خدمت به کودکان و نوجوانان مناطق حاشیه‌نشین و کم‌برخوردار، فلسفه تأسیس مدارس بسیج «راهیان کوثر» سپاه را تربیت دانش‌آموزان مومن، متدین، متعهد به نظام و انقلاب اسلامی و خلاق ذکر کرد.

سرهنگ حسین وفاکار در این دیدار با اشاره به نقش تعامل نهادهای مرتبط با کودکان و نوجوانان، توانمندی مربیان کانون را در پیشبرد اهداف آموزشی و تربیتی و کسب موفقیت‌های بین‌المللی کودکان و نوجوانان بسیار چشمگیر عنوان کرد.

در ادامه‌ی این دیدار، رئیس سازمان مدارس بسیج راهیان کوثر سپاه شهدای استان از کتابخانه‌ی مجتمع شهید فرخی و موزه‌ی کودک ارومیه بازدید کرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =