مشارکت کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان کردستان در پنجمین همایش دادخواهی برای کودکان

پنجمین همایش «دادخواهی برای کودکان» را با محوریت دانش‌آموز کُرد، شهید ترور سید فرزین حسینی به مناسبت سالروز گزارش ویژه سازمان ملل در امور کودکان و مناقشات مسلحانه در سنندج برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان کردستان، انجمن دفاع از قربانیان تروریسم با همکاری جنبش کودکان برای کودکان، انجمن سفیران صلح و دوستی آموزش و پرورش، جمعیت هلال احمر، بنیاد شهید، شهرداری و کانون پروش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان به منظور بزرگداشت کودکان آسیب دیده از مناقشات مسلحانه و تروریستی پنجمین همایش "دادخواهی برای کودکان" را با محوریت کودکان کرد و بویژه کودک شهید سید فرزین حسینی ، با حضور فعالان حقوق بشر و حقوق کودکان، مقامات شهری و استانی و خانواده های شهدای ترور در شهر سنندج برگزار نمود.

سلطانی استاد جامعه‌شناسی دانشگاه‌های استان در این همایش اظهار کرد: دانش‌آموزان در صف مقدم مبارزه با استکبار بوده‌اند و در سنین پائین شاهد مبارزات دانش‌آموزان بوده‌ایم و این بیانگر زمینه فکری والای دانش‌آموزان است. 

وی با بیان اینکه ترور واژه‌ای لاتین است که به معنای رواج ترس بین مردم است، افزود: تروریسم در طول تاریخ وجود داشته و کشتن مردم عامی و عادی برای رسیدن به اهداف سیاسی خاص همواره وجود داشته است. 

این استاد دانشگاه اعلام کرد: جایی که تروریسم وجود داشته باشد امنیت و در نهایت اشتغال وجود نخواهد داشت بنابراین عده‌ای به دنبال گسترش پدیده تروریسم هستند. 

سلطانی اضافه کرد: کسی که مسیر ترور را انتخاب می‌کند یعنی برای رسیدن به اهدافش به دنبال خشونت است و ما در کشورهایی مانند یمن، فلسطین و سوریه و غیره شاهد کشتار مردم هستیم که بیانگر وجود تروریسم در آن مناطق است. 

استاد جامعه‌شناسی کردستان عنوان کرد: کودکان و دانش‌اموزان می‌توانند منادی صلح در جامعه باشند و باید در این راستا پرورش یابند تا شاهد صلح و امنیت بیشتر در جامعه باشیم.

در ادامه این مراسم طاهره اصفهانی، از مربیان فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان سنندج قصه زندگی شهید فرزین حسینی را برای کودکان ارائه داد. کلیپ "دادخواهی برای کودکان" پخش و سرودی توسط دانش آموزان سنندجی اجرا شد. دلنوشته خطاب به شهید ترور سید فرزین حسینی، توسط عضو کانون نیز قرائت شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 6 =