جلسه شورای اقامه نماز کانون پرورش فکری برگزار شد

شورای اقامه نماز استان با حضور حجت الاسلام و المسلمین کمیلی مدیر ستاد اقامه نماز برگزار و در این نشست از فراخوان مهرواره فرهنگی ، پژوهشی نماز رونمایی شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری خراسان جنوبی؛ در این جلسه که ظهر ۱۶ بهمن ماه ۱۴۰۰ در محل اداره کل کانون پورش فکری و با حضور حجت الاسلام والمسلمین کمیلی و اعضای شورای اقامه نماز کانون استان برگزار شد، طاهره حمیدی مدیر کل کانون استان طی سخنانی با اشاره به برنامه کانون در ایام دهه فجر گفت: در ایام دهه فجر ویژه برنامه‌های مختلفی توسط کانون و اعضای کمیته کودک و نوجوان ستاد گرامی‌داشت در دهه فجر ویژه کودکان و نوجوانان برنامه ریزی شده است که در این بین به صورت ویژه بحث نماز نیز پیش بینی شده است که در مراکز کانون در حال اجرا است.

وی افزود: در کارگاه‌های مختلف فرهنگی، هنری و ادبی کانون در طول سال به صورت حضوری و مجازی برنامه‌هایی در راستای توسعه و ترویج فرهنگ نماز، تشویق و همچنین مانوس کردن کودکان ونوجوانان با نماز به مرحله‌ی اجرا در می‌آید و علاوه بر این برنامه‌های آموزشی ویژه مربیان نیز پیش بینی شده است.

مدیر کل کانون استان به انتشار و فراخوان و برگزاری مهرواره فرهنگی و پژوهشی« نجوای نزدیک» اشاره کرد و گفت: این مهرواره به منظور تشویق کودکان ونوجوانان در سه بخش نشریه دیواری، کتاب‌خوانی نماز و پژوهش و جستار نویسی با موضوع شیوه‌های جذب کودکان ونوجوانان به نماز در سطح مراکز کانون استان اجرا می شود.

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین کمیلی نیز ضمن تسلیت شهادت امام هادی (ع) و گرامی‌داشت دهه فجر گفت: هدف همه دستگاه‌های اجرایی باید این باشد که از تمام ظرفیت و امکانات ممکن در جهت ترویج و توسعه نماز استفاده کنند.

بحث توسعه نماز در مجموعه‌هایی همچون کانون پرورش کودکان و نوجوانان که فعالیت آن‌ها در حوزه و برای قشر کودک و نوجوان می باشد بسیار مهمتر است، چرا که در این قشر شخصیت و خلق و خو در حال شکل‌گیری می‌باشد و ترویج و توسعه معارف دینی و نمازی در میان کودکان و نوجوانان به نوعی سرمایه گذاری برای آینده محسوب می شود.

مدیر ستاد اقامه نماز در ادامه به مسئله آموزش احکام نمازی برای کودکان و نوجوانان اشاره کرد و افزود: مربیان و والدین باید توجه بیشتری به احکام نمازی و دینی نوجوانان داشته باشند، دانش آموزان اگر در علوم دیگر همانند ریاضی یا علوم دچار مشکل شوند به سرعت برای رفع آن اقدام انجام می‌گیرد ولی اگر در حوزه مسائل دینی برای نوجوان مشکلی ایجاد شود آن طور باید به آن رسیدگی نمی‌شود، دلیل آن هم عدم انگیزه در نوجوان می باشد، برگزاری مسابقات، جشنواره‌ها و نمایشگاه‌های نمازی برای کودکان و نوجوانان می تواند این انگیزه را در آن ها ایجاد کنند تا به سمت مسائل دینی و نمازی سوق پیدا کنند.

در ادامه کمیلی ضمن تشکر کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان جهت فعالیت های موثر در حوزه نماز ابراز امیدواری کرد تا این همکاری بیش از پیش ادامه داشته باشد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 7 =