مرکز تخصصی هنر ویژه کودکان ونوجوانان در بشرویه افتتاح شد

همزمان با ششمین روز از دهه فجر کودکان ونوجوانان شهرستان بشرویه با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و پانصد میلیون ریال و در ساختمانی به مساحت ۱۳۵ متر مربع صاحب مرکز تخصصی هنر شدند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری خراسان جنوبی؛ طاهره حمیدی مدیر کل کانون استان در آیین افتتاح این مرکز که همزمان با ۱۷ مهرماه ۱۴۰۰ با حضور علی شفیعی فرماندار، حجت الاسلام محمد معلمی امام جمعه و جمعی از مسئولان این شهرستان برگزار شد طی سخنانی هدف از ایجاد مرکز تخصصی هنر در کانون پرورش فکری بشرویه را کشف و پرورش استعدادهای کودکان و نوجوانان دانست و افزود: با ایجاد این مرکز کودکان و نوجوانان هنرمند شهرستان به صورت تخصصی فعالیت‌های هنری از قبیل نقاشی، سفالگری، خوشنویسی، عکاسی، صنایع دستی و بومی محلی و... را فراخواهند گرفت.

وی افزود: تلاش می‌کنیم بر اساس نیازمندی‌ها و استعدادهای کودکان و نوجوانان این شهرستان امکانات و مربیان لازم جهت شکوفایی بیشتر این استعدادهای و ارتقای توانایی‌های هنری در سطوح مختلف را فراهم کنیم تا زمینه کارآفرینی آنان فراهم شود.

مدیر کل کانون استان اعتبار هزینه شده برای این پروژه را یک میلیارد و پانصد میلیون ریال و در زمینی به مساحت ۱۳۵ متر مربع عنوان کرد.

بر اساس این گزارش در حاشیه افتتاح این مرکز، نمایشگاهی از آثار کتیبه‌های سفالی تولید شده توسط کودکان ونوجوانان در کارگاه سفال و نمایشگاهی از مدال‌ها و موفقیت‌های اعضای این مرکز در مسابقات ملی و بین المللی و منابع مطالعاتی در خصوص هنر به نمایش گذاشته شده بود.

گفتنی است در بخش دیگر این مراسم از کتاب «مسافربهشت» با محتوای معرفی شهیده نوجوان «نسترن خسروی» در محل سالن آمفی تئاتر مرکز فرهنگی و هنری کانون پرورش فکری بشرویه رونمایی شد.

این کتاب نوشته «فروغ بهداد» است و تصویرگری آن را «منیره صفری» عضو ارشد مرکز فرهنگی و هنری کانون شهرستان بشرویه بر عهده داشته است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 13 =