وبینار مسئولان مراکز کانون پرورش فکری خراسان جنوبی برگزار شد

در راستای ابلاغ راهبردهای مدیر عامل کانون کشور و برنامه‌ریزی فعالیت‌های سال ۱۴۰۱، وبینار مربیان مسئول مراکز کانون خراسان جنوبی با حضور مدیر کل استان به مرحله‌ی اجرا درآمد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری  خراسان جنوبی، طاهره حمیدی مدیر کل کانون استان در ابتدای این جلسه که ظهر امروز دوشنبه ۱۶ اسفند ماه۱۴۰۰ برگزار شد، با ارایه تعریفی برنامه‌ریزی را  تلاشی آگاهانه برای تصمیم گیری آینده سازمان دانست و گفت: برنامه‌ریزی اثر بخش، دارای انعطاف لازم، قابل اجرا، خلاق  منسجم و منطبق بر واقعیت و ظرفیت‌های موجود از ویژگی‌های برنامه ریزی درست و موثر است که باید در تدوین برنامه‌ها مورد توجه مسئولین مراکز باشد.

وی توجه به مبانی تربیت دینی، و ارزش‌های دین مبین اسلام، برنامه ریزی بر اساس رویکرد «مرکز محوری، مربی محوری و مخاطب محوری»، تلاش موثر در جهت حداکثر سازی مشارکت سازمانی و برون سازمانی و بهره‌گیری از همه ظرفیت‌های کانون و فعالیت حضوری مراکز و خدمات رسانی به اعضا متناسب با شرایط موجود را از راهبردهای مدیر عال کانون در برنامه‌ریزی سال ۱۴۰۱ دانست و تاکید کرد: توجه به این راهبردها به صورت ویژه در اولویت برنامه‌ریزی  فعالیت‌های سال جدید  به صورت ویژه در دستور کار قرار گیرد.

حمیدی، با اشاره به انتظارات حوزه معاونت فرهنگی کانون گشور گفت: امید است با تکیه بر نو آوری و خلاقیت و توجه به تربیت دینی و اسلامی استمرار ویژه برنامه‌هایی در حوزه های انس با قرآن، عفاف و حجاب، نماز، امر به معروف و نهی از منکر، توجه به شعائر مذهبی، توجه به اسطوره‌ها و شخصیت‌های انقلابی و پیش‌بینی برنامه‌های خانواده محور به صورت ویژه در برنامه‌ریزی مراکز لحاظ شود.

استفاده از خرد جمعی و تشکیل منظم جلسات شورای فرهنگی مخاطب شناسی، نیاز سنجی، پژوهش محوری، آسیب شناسی برنامه‌ها و توجه به نقاط قوت و محدودیت‌ها و نگاه ویژه به جذب اعضای جدید در مراکز کانون از دیگز مواردی بود که مدیر کل کانون استان در جریان برنامه ریزی فعالیت‌های سال ۱۴۰۱ از مسئولین مراکز خواستار شد.

گفتنی است در ادامه این نشست مجازی کارشناس مسئول فرهنگی، هنری و ادبی استان، کارشناس مسئول مالی و کارشناس آموزش و پژوهش استان مواردی در خصوص برنامه ریزی فعالیتهای فرهنگی، هنری و ادبی، اسناد مالی و برنامه های آموزشی مربیان نکاتی را یادآور شدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 13 =