نسلی موفق از نوجوانان قصه‌گو در کانون در حال پرورش هستند

مدیر کل کانون استان طی نشستی صمیمی از دو قصه‌گوی نوجوان استان و برگزیده جشنواره بین المللی قصه‌گویی تجلیل کرد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری، طاهره حمیدی مدیر کل کانون استان، ظهر امروز سه شنبه ۲۴ اسفندماه ۱۴۰۰، طی نشستی صمیمی از دو عضو قصه‌گوی موفق استان دربیست و سومین جشنواره بین‌المللی قصه گویی تقدیر کرد.

وی در این جلسه ضمن تبریک به این اعضای نوجوان گفت: جشنواره قصه گویی محلی برای نشان دادن بروز اندوخته‌های تجربی قصه گویان است و از آن می توان به عنوان یک دانشگاه علمی و تجربی یاد کرد.

حمیدی با اشاره به دستاوردهای جشنواره قصه‌گویی کانون اظهار داشت: پرورش نسلی قصه‌گو در مراکز کانون از دستاوردهای کیفی این جشنواره است که نمونه عینی آن این دو عضو نوجوان قصه گو هستند که در بیست و سومین دوره این جشنواره باعث کسب افتخار برای استان خراسان جنوبی شدند.

مدیر کل کانون استان با اشاره تاریخچه و کارکردهای قصه گویی ادامه داد: قصه هنری است که از ابتدای خلقت، همراه انسان بوده است و قدمت آن به آفرینش انسان برمی گردد و باعث رشد تخیل، ارتباط درست بین والدین و فرزندان، رشد مهارت‌های گفتاری، افزایش سطح اعتماد به نفس و... در کودکان نوجوانان می شود.

وی در پایان ابراز امید واری کرد، با نظارت درست بر انتخاب قصه توسط مربیان، برگزاری دوره‌های آموزشی با بهره‌گیری از اساتید مجرب کشوری به دنبال ارتقای جایگاه این هنر در مراکز کانون و بین عموم مردم هستیم.

گفتنی است در پایان این مراسم که با حضور والدین این اعضا برگزار شد، «رقیه مینا» و«زینب نیک‌فر» برگزیدگان بخش قصه های ۹۰ ثانیه‌ای مرحله‌ی کشوری  بیست و سومین جشنواره بین المللی قصه گویی لوح تقدیر و هدایای خود را از دست مدیر کل کانون استان دریافت کردند. 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 6 =