نشست تخصصی نماز و مهدویت در کانون خراسان جنوبی برگزار شد

در آستانه فرا رسیدن نیمه شعبان و میلاد حضرت مهدی (عج) نشست تخصصی نماز و مهدویت با حضور حجت الاسلام والمسلمین سید محمود عابدینی در محل اداره کل کانون خراسان جنوبی به مرحله‌ی اجرا درآمد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون خراسان جنوبی، در این نسشت که همزمان با ۲۴ اسفند ماه ۱۴۰۰ جمعی از کارکنان کانون استان  به صورت حضوری و مجازی در آن شرکت کردند، حجت الاسلام و المسلمین عابدینی، در خصوص لازمه های ظهور گفت: منتظر باید تفکر اسلامی خود را سامان داده و وضعیت روحی و ایمان درونی خود را سامان دهد و با معرفت و شناخت کامل دین در بخش عقاید، اخلاق، احکام و وظایف وضعیت روحی و ایمان درونی خود را تقویت کند.

 وی دوران غیبت را مهم برشمرد و اظهار داشت: انتظار بهترین عمل و برترین فضیلت‌ها بوده، بنابراین شناخت حضرت مهدی(ع) و نایب ایشان وظیفه مهم منتظران است که خوشبختانه امروز مردم، رهبر انقلاب اسلامی را به‌عنوان نایب امام زمان(عج) به‌خوبی شناخته‌اند.

وی از دروران غیبت را به‌عنوان دوران حیرت یاد کرد و گفت: موضوع حیرت و سرگردانی در شناخت امام زمان علیه‌السلام موضوع تازه‌ای نیست و در زمان حیات ائمه علیهم‌السلام سابقه داشته است، اما به طور ویژه، روایات، دوره غیبت امام زمان علیه‌السلام را دوره حیرت نامیده‌اند و شدت و میزان این حیرت در مقاطع مختلف عصر غیبت نوسان داشته است و به مراتب بیشتر از دوره حضور اهل بیت(ع) بوده است.

فلسفه، غیبت ، نماز دردروان غیبت از دیگر مواردی بود که مهمان این نشست به آن پرداخت و در ادامه به سوالات همکاران حاضر پاسخ داد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =