کد خبر: 313330
تاریخ انتشار: ۲۶ اسفند ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۸
انجمن ادبی هور آخرین جلسه خود در سال 1400 را برگزار کرد

بیست و دومین جلسه انجمن ادبی هور با حضور زهرا قدیری برگزار شد که در این جلسه به نقد و بررسی آثار اعضا پرداخته شد.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون استان کردستان، در این جلسه نیز مانند جلسات گذشته به نقد و بررسی آثار اعضا پرداخته شد که در ابتدای جلسه سهیل مقیمی پیشینه ای از انجمن ادبی هور را بیان کرد و در ادامه اولین داستان آنها زمینی بودند از عضو توانمند انجمن هلیا فعله گری بود که مورد نقد قرار گرفت .

زهرا قدیری مهمان جلسه از فضاسازی در داستان آنها زمینی بودند تعریف کرد و گفت: هر نویسنده ای در یک شاخه یا چند شاخه از داستان امکان دارد تخصص داشته باشند و در ادامه از این عضو  فعال خواست که سبک ها را بشناسد تا بتواند در قالب این سبک ها داستان خود را بیان کند.

در ادامه این جلسه دومین داستان با نام شاید دختری از تاریکی میترسد از فاطمه خلیلی بود که مورد نقد و بررسی قرار گرفت که اعضا از ارتباط مریضی دختر و مادر داستان به قطعی برق در داستان تعریف کردند و ایده داستان را بهترین بخش آن دانستند. قدیری مهمان برنامه از خلیلی خواست تا مطالعه خود را بالا ببرد و سعی کند تا به صورت مستمر در کلاس ها شرکت کنند. در ادامه قدیری وظیفه دیالوگ در داستان را بیان کرد و اینکه چه مقدار می تواند دیالوگ نویسی در پرداخت شخصیت مهم باشد.

داستان آخر متعلق به مهیلا اسماعیلی با نام تنهایی بود. اعضا از اسماعیلی خواستند که در بازنویسی داستان، حجم آن را بیشتر کند تا بتوانند با داستان ارتباط برقرار کنند. در ادامه اعضا از احساسات موجود در داستان تعریف کردند.

قدیری هم درپایان گفت: داستان تنهایی نزدیک به متن ادبی بود و از نویسنده خواست درمورد تفاوت بین این دو نوشته استفاده کند تا هر کدام را در جایگاه خود قرار دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 11 =