وبینار استانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان برگزار شد

روز سه شنبه 30 فروردین ماه اولین وبینار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کردستان در سال جدید با حضور مدیر کل کانون، کلیه مربیان فرهنگی هنری و ادبی و مربیان مسئول و کارشناسان برگزار گردید.

در ابتدای این جلسه مدیر کل کانون استان کردستان در سخنانی ضمن تقدیر از تلاش همکاران در سال گذشته گفت: قطعاَ تلاش های شما در سال گذشته موفقیت های بسیاری را در بخش های مختلف فرهنگی،هنری و ادبی برای استان به ارمغان آورد این جای بسی خوشحالی و تقدیر را دارد .

سهیلا شیخی در سخنانی خاطر نشان ساخت: امسال از طرف رهبر معظم (مدظله العالی) به نام تولید دانش بنیان، اشتغال آفرین نام گذاری شده که شایسته است ما هم این مبنا را در بطن فعالیت های مراکز اجرایی کنیم، هر ساله کلید واژه تولید بخشی از شعار سال می باشد و پرداختن به این مقوله در حیطه وظائف و توانای های کانون ضروریست.

شیخی هم‌چنین با اشاره به کارگاه‌های فصل بهار و کارگاههای حضوری مراکز ، خواستار برگزاری شایسته و خلاقانه این کارگاه‌ها برای جلب رضایت هر چه بیشتر اعضا و خانواده‌های آنها شد.

وی در ادامه افزود: همه ما در ستاد تلاش می کنیم تا مراکز بتوانند به خوبی رسالت خود را انجام دهند؛ چون باورمان براین است رسالت اصلی کانون، در مراکز انجام می شود و در واقع مراکز ما قطب اصلی فعالیت های کانون هستند.

مدیر کل کانون از مراکز خواست تا نگاه وسیع تری به مخاطبان و فعالیت های کانون داشته باشند و دایره فعالیت خود را وسیع تر از دایره مرکز بدانند.

سهیلا شیخی همپنین گفت: فرصت‌سازی کانون از تهدیدهای کرونایی و ارایه هم‌زمان فعالیت‌های حضوری و بر بستر فضای مجازی، از دیگر حرکت‌های سازنده کانون می باشد و ما باید از این فرصت ها استفاده کنیم.

 در این جلسه سید یاسر هاشم زاده، شیوا سلیمانی، سهیل مقیمی، از مربیان مراکز بعنوان نماینده و رابط جلسه مشخص شده و مسائل و مشکلات مربیان فرهنگی،هنری و ادبی را بازگو کردند.

حمید رضا پوررضایی کارشناس مسئول امور فرهنگی هنری و آفرینش های ادبی استان در سخنانی با تبریک سال جدید کاری در اولین جلسه ی استانی در سال ۱۴۰۱در رابطه با ارزش و اهمیت برنامه ریزی و همچنین چگونگی و شکل تعریف برنامه برای راهبردها و سیاست ها و انتظارات ستادی در سالی که مرکز و مربی محور  بودن و توجه به مخاطبین در اولویت برنامه ریزی قرار گرفته مواردی را اشاره کرد.

پوررضایی در ادامه نیاز سنجی بر اساس توانایی ها و انتظارات و نیاز مخاطبان خصوصا در این ایام که یکدوره فعالیت های غیر حضوری انجام شده از مراحل اول برنامه ریزی عنوان کرد.

وی همچنین گفت: یکی از سیاست های  کانون امسال حضور پررنگ تر خانواده ها و اولیا در برنامه ها است .

کارشناس مسئول امور فرهنگی هنری و آفرینش های ادبی استان در سخنانی از برنامه های همایش مادران کتابخوان، پویش راز دانایی و راز هنر هفتم از برنامه های استان است که بیشترین حضور اولیای اعضا را به همراه خواهد داشت نام برد و همچنین گفت: ویژه برنامه ی شاماران از برنامه های شاخص مراکز استان است که در صورت تایید ستاد به صورت منطقه ای در شهرستان کامیاران با همکاری انجمن قصه گویی استان  اجرا خواهد شد

پوررضایی افزود: توجه به مخاطبان کتابخانه های سیار روستایی و همچنین کودکان با نیازهای ویژه که برنامه هایی با عنوان مهر ماندگار  برای آنان طراحی و اجرا خواهد شد یکی دیگر از اولویت های کاری در برنامه ریزی استان قرار گرفته است.

وی در پایان عنوان ساخت: در سال جاری توجه بیشتری در برنامه ها به فعالیت های کتاب محور انجام  شود و اجرای برنامه هایی که  شادی و نشاط را برای مخاطبان و رضایت را برای اولیا و خانواده ها فراهم آورد نیز مورد تاکید است با رعایت کردن شیوه نامه ها تا ریشه کن کردن کرونا

الهام زارعی زاده کارشناس ادبی کانون استان کردستان نیز در این جلسه سخنانی خاطر نشان کرد: با تاکید بر انسجام بخشی به فعالیت ها با دو هدف برنامه ها را پیش خواهیم برد. هدف اول جذب اعضای جدید و هدف دوم نگهداری از اعضا به ویژه در انجمن های تخصصی ادبی استان.

وی در ادامه ضمن تشکر از رابطین استانی انجمن های تخصصی استان گفت : تلاش در زمینه ی کیفیت بخشی بر حضور اعضا و تولید آثار خلاقانه اعضا صورت خواهد پذیرفت.

دراین جلسه ماریا احمدی کارشناس فرهنگی استان در مورد تعداد اعضای حقیقی مراکز و تلاش برای به سطح مطلوب رساندن تعداد اعضای حقیقی با توجه به حضوری شدن مراکز و اهمیت این موضوع در مراکز صحبت کرد .

احمدی همچنین درباره کارگاه های برخط استانی و مشکلات موجود در راستای کارگاه های آنلاین و همچنین نیاز به همفکری و تلاش مربیان در این زمینه هم اشاره کرد .

سهیلا ساعد پناه کارشناس هنری استان نیز در سخنانی بر حضور مستمر مربیان هنری و مراکز استان در فراخوان های هنری به خصوص فراخوان های بین المللی در سال 1401، معرفی اعضای علاقه مند به انجمن های هنری و  اعلام بررسی پیش بینی مربیان هنری و تحلیل آنها و ارسال تحلیل ها برای مربیان جهت اعمال تغییرات تاکید کرد و گفت: حضور اعضا در مراکز ، ثبت نام کارگاه های تخصصی هنری و برگزاری این کارگاه ها بر اساس دستورالعمل پذیرش عضو و اجرای فعالیتها لازم است انجام گیرد.

در ادامه جلسه چنور مولانایی کارشناس آموزش و پژوهش استان نیز در سخنانی در خصوص اهمیت برگزاری دوره های آموزشی بر ارتقاء سطح علمی همکاران توضیح داد و گفت: ایجاد توانایی شغلی و به روز شدن دانش و مهارت بر اساس وظائف شغلی و سازمانی صحبت شد که خوشبختانه همکاران کانون استان کردستان در زمینه های مختلف شغلی دوره های مفید و زیادی را گذراندند.

مولانایی در بخش دیگری از سخنانش در خصوص اهمیت پژوهش خاطر نشان ساخت: پژوهش عامل رشد و توسعه و توانایی کلیه حوزه ها می باشد با توسعه و ترویج فرهنگ پژوهش زمینه ارتقاء فعالیت های پژوهشی فراهم می گردد.

وی همچنین عنوان کرد: پژوهش اعضا یکی از اهداف مهم کانون می باشد چرا که پرسشگر شدن اعضا و پژوهشگر شدن آنها در زمینه های مختلف آینده ی بهتری ساختع می شود چرا که پیشرفت و ترقی هر جامعه بر اساس فعالیت های پژوهشی و یافتن راه حل های مناسب می باشد .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
8 + 3 =