سالروز عملیات  «بازی‌دراز» در کانون شهرستان سرپل‌ذهاب گرامی داشته شد

هم‌زمان با سالروز عملیات غرورآفرین «بازی‌دراز» در پانزده اردیبهشت ۱۴۰۱و اجرای برنامه‌های مختلف کشوری در شهرستان سرپل‌ذهاب، استان کرمانشاه، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این شهرستان نیز با برپایی غرفه و اجرای برنامه‌های فرهنگی، هنری و ادبی، میزبان کودکان و نوجوانان بود.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان کرمانشاه، هم‌زمان با سالروز عملیات غرورآفرین «بازی‌دراز» در پانزده اردیبهشت ۱۴۰۱ و اجرای برنامه‌های مختلف کشوری در شهرستان سرپل‌ذهاب، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان این شهرستان نیز با برپایی غرفه، میزبان کودکان و نوجوانان بود.

مهناز فتاحی، مدیرکل کانون استان کرمانشاه با اعلام این خبر افزود: در محل این غرفه، برنامه‌های فرهنگی، هنری و ادبی شامل: معرفی شخصیت شهدا، قصه‌گویی، کاردستی، ایستگاه نقاشی، کتابخوانی، برنامه‌های ادبی، و... از سوی مربیان کانون اجرا شد.

در نتیجه عملیات غرور آفرین بازی دراز که ۴١ سال پیش و در چنین ماهی با همت و ایثار و صلابت رزمندگان پر افتخار ارتش و سپاه به وقوع پیوست، این ارتفاعات حساس و استراتژی از اشغال دشمن بعثی و متجاوز آزاد شد.

بازی دراز با قله های بلند، شیب های تند و بریدگی های ممتد از مناطق حساس غرب کشور و استان کرمانشاه است که درون مثلث قصرشیرین، گیلانغرب و سرپل ذهاب واقع شده و با توجه به تسلط کافی بر منطقه، دشمن بعثی از آن در روزهای ابتدایی جنگ تحمیلی برای دیده بانی استفاده می کرد.

همه ساله در اردیبهشت ماه به واسطه رشادت های رزمندگان اسلام در هشت سال دفاع مقدس و اهمیت عملیات غرورآفرین بازی دراز با حضور کاروان‌های راهیان نور و بسیجیان سراسر کشور آیین بزرگداشتی در ارتفاعات بازی دراز در شهرستان سرپل ذهاب برگزار می‌شود.

امسال هم پس از دو سال وقفه به علت شیوع بیماری کرونا مراسم بزرگداشت عملیات غرورآفرین بازی دراز با حضور زائرانی از سراسر کشور برگزار شد.

در  عملیات بازی دراز  ۵۴ دستگاه تانک و نفربر، سه فروند هواپیما، ۲ فروند بالگرد، ۲ دستگاه ادوات مهندسی از تجهیزات دشمن منهدم شد و ۱۲ دستگاه تانک و نفربر و پنج دستگاه ادوات مهندسی به عنوان غنیمت جنگی به دست رزمندگان اسلام افتاد.

در این عملیات یک هزار و ۵۰۰ تن از نیروهای بعثی دشمن کشته و زخمی و ۷۰۰ نیروی متخاصم بعث هم به اسارت درآمدند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 2 =