چهار آسمان نمای دیجیتال کانون پرورش فکری در خدمت کودکان ونوجوانان

آسمان نماهای دیجیتال کانون پرورش فکری به سوالات ذهن خلاق کودکان ونوجوانان در خصوص علم نجوم پاسخ می دهند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون پرورش فکری خراسان جنوبی؛ یکی از بهترین روش‌های آموزش نجوم‌، همانندسازی رفتار اجرام آسمانی با نگاهی واقع گرایانه است.

«آسمان نما» که نام عمومی و خاص مجموعه‌ای است، شامل ابزار اخترشناسی، مکان آموزشی ستاره شناسی و نرم افزارهای رایانه‌ای هوشمند، روایتی دیگر از آسمان، به لطف فناوری، دارد که چند سالی است در کانون پرورش فکری استان خراسان جنوبی به آن توجه ویژه شده است.

چهار آسمان‌نمای دیجیتال، هدیه‌ی سال‌های اخیر به  کانون به کودکان ونوجوانان استان خراسان جنوبی

طاهره حمیدی مدیر کل کانون خراسان جنوبی؛ با ابراز خرسندی از اینکه برای اولین بار در استان چهار آسمان‌نمای دیجیتال ثابت در استان توسط کانون پرورش فکری احداث شده است گفت: فعالیت نجوم یکی از برنامه‌های جذاب در کانون است که بچه‌ها با کسب تجربه‌های نجومی بیشتر در کانون، درک بهتری از دنیای طبیعی، بینش دینی و خداشناسی  به دست خواهند آورد.

وی افزود: در کانون پرورش فکری در کنار همه برنامه‌های خلاقانه‌ی فرهنگی و هنری مربیان در خصوص آموزش علم نجوم، با استفاده از فن آوری های نو، رویدادهای نجومی در آسمان نماهای دیجیتال کانون شبیه سازی شده و با استفاده از نرم افزارهای برخط اتفاقات لحظه‌ای آسمان هر نقطه از این کره خاکی رصد و به کودکان و نوجوانان علاقه‌مند به این حوزه آموزش داده می شود.

این مدیر فرهنگی در معرفی آسمان نماهای موجود در کانون استان گفت: اولین آسمان نمای دیجیتال کانون در شهرستان مرزی درمیان احداث شد و پس از آن کودکان ونوجوانان شهرستان‌های فردوس (آسمان نمای شهید حاج قاسم سلیمانی)، بیرجند(آسمان نمای سربازان کوچک حاج قاسم) و طبس نیز صاحب این امکان به روز در حوزه آموزش علوم فضایی شدند.

تشکیل انجمن نجوم آفرینش ویژه اعضای نوجوان

با توجه به استقبال خوب کودکان ونوجوانان از آسمان نماهای دیجیتال و عطش ایجاد شده در فراگیری علم نجوم، انجمن نجوم آفرینش در شهرستان فردوس ایجاد شده است که طی دو سال گذشته به صورت مستمر و ماهیانه جلسات خود را به صورت حضوری و مجازی با حضور اعضای نوجوان علاقه‌مند به علم نجوم در جای جای استان برگزار کرده است.

خبری خوش برای دوستداران علم نجوم در شهرستان زیرکوه

با توجه به اینکه علم نجوم و کاوش در فضا از علایق کودکان ونوجوانان است و آسمان نماهای دیجیتال این امکان را فراهم کرده تا کودکان ونوجوانان مفاهیم پایه و همچنین تخصصی علم نجوم را به خوبی فرا گیرند ایجاد آسمان نماهای دیجیتال سیار و ثابت با استفاده از اعتبارات عمرانی استانی در دستور کار قرار دارد که در حال حاضر آسمان نمای دیجیتال کانون در پایگاه کتاب‌خانه سیار روستایی زیرکوه در شهر آبیز در حال احداث است و کودکان ونوجوانان شهرستان زیرکوه نیز در آینده‌ای نه چندان دور از این امکان علمی بهره مند خواهند شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
6 + 2 =