کد خبر: 316205
تاریخ انتشار: ۲۰ تیر ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۸
بازدید 243
گرامی داشت روز ملی ادبیات کودک و نوجوان در البرز

مراکز کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان البرز ویژه برنامه‌هایی را به مناسبت ۱۸ تیر، روز ملی ادبیات کودک و نوجوان، اجرا کردند.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون البرز، بخش مهمی از این ویژه برنامه‌ها به معرفی «مهدی آذر یزدی»، پدر ادبیات کودک ایران و آثار ایشان اختصاص داشت .

اجرای طرح‌های دیواری با این موضوع، تهیه نماهنگ‌های معرفی شخصیت و کتاب، شعرخوانی، قصه‌گویی، برگزاری کارگاه کاردستی و معرفی کتاب از دیگر برنامه‌های اجرا شده در این روز بود .

انجمن قصه‌گویی کانون البرز نیز با دعوت از مریم مهدی پور  عضو ارشد مرکز شماره ۴ کانون کرج و سوگل باقری عضو نوجوان مرکز مجتمع کانون استان، ویژه برنامه زنده ای را در صفحه رسمی مجازی خود برای علاقه‌مندان برگزار کرد.

طاهره سادات سجادی، مربی مسوول مرکز مجتمع  آفرینش‌های کرج نیز در برنامه تلویزیونی «یه صبح دیگه» سیمای البرز، ضمن معرفی این روز بر اهمیت حضور کودکان و نوجوانان در مراکز کانون استان و فعالیت کتاب و کتابخوانی و تاثیر آن در دوران نوجوانی و جوانی تاکید کرد.

گفتنی است ۱۸ تیر به  مناسبت درگذشتت مرحوم مهدی آذریزدی نویسنده و بازنویس کتاب‌های کودک و نوجوان در سال ۱۳۸۸ به عنوان روز رسمی ادبیات کودک و نوجوان در کشور اعلام شده است.

«قصه‌های خوب برای بچه‌های خوب»، «قصه‌های تازه از کتاب‌های کهن»، «گربه‌ ناقلا»، «گربه‌ تنبل»، «مثنوی» (برای بچه‌ها)، «مجموعه‌ قصه‌های ساده» و تصحیح «مثنوی» مولوی (برای بزرگسالان) از جمله آثار این نویسنده کودک و نوجوان است.

زنده‌یاد آذریزدی که او را پرتیراژترین نویسنده‌ تاریخ ادبیات کودک و نوجوان ایران می‌دانند، در مجموع، بیش از ۲۰ عنوان کتاب برای بچه‌ها نوشته است و برای بزرگداشت این هنرمند، این روز  از سوی  شورای عالی انقلاب فرهنگی، بنابر پیشنهاد شورای فرهنگ عمومی، به عنوان روز رسمی ادبیات کودک و نوجوان در کشور اعلام شده  است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
5 + 13 =