نشست ادبی «همه‌ی بچه‌های خوب» به همت مرکز آفرینش های ادبی کانون خراسان رضوی برگزار شد

به مناسبت ۱۸ تیر روز ملی ادبیات کودک و نوجوان، نشست ادبی «همه‌ی بچه‌های خوب» با حضور طیبه ثابت، شاعر و روزنامه نگار، در کانون خراسان رضوی برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان رضوی، سمیه سلامی‌راد کارشناس ادبی استان با اعلام این خبر گفت: این نشست، روز سه شنبه ۲۱ تیر ماه و با حضور ۵۰ عضو کارگاه‌های ادبی مراکز مشهد در دفتر استان برگزار شد.

ابراهیم زره ساز، مدیر کل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان خراسان رضوی نیز به اتفاق چند میهمان در این ویژه برنامه شرکت کرد.

زره ساز ضمن تبریک این روز، همچنین عید ولایت و امامت، دقایقی همراه با اعضا همراه بود و اثرخوانی آنها را شنید.

محبوبه‌ بزم‌آرا معاون فرهنگی استان نیز همچنین ضمن خوش آمدگویی به اعضا گفت: این روز را باید به شما بچه‌ها که هم اهل ادبیات و هم کتاب هستید تبریک ویژه گفت.

محبوبه بزم‌آرا ادامه داد: تلاش کنید کتاب خواندتان متفاوت باشد؛ درباره کتاب و زیبایی‌های آن و شخصیت‌های آن گفتگو کنید و در نشست‌هایی که با حضور شاعر یا نویسنده کتاب است، نظرتان را بیان کنید.

 در این ویژه برنامه پانزده عضو کارگاه‌های ادبی، اثر خود را خواندند و طیبه ثابت، میهمان برنامه درباره این آثار با اعضا گفتگو کرد. ایشان، اعضا را به دقیق دیدن و تقویت عاطفه در شعر یا داستان توصیه کرد.

سردبیر صفحه کوله پشتی روزنامه شهرآرا، بچه‌ها را جهان‌های تازه ‌نامید و گفت: داشتن دفتر روزانه‌نویسی یا دفتر جرقه برای تقویت نوشتن بسیار مفید و راهگشا است.

معرفی خلاقانه شخصیت «مهدی آذریزدی» توسط حضور محمود خرقانی در قالب نمایش، پخش کلیپ و مسابقه از دیگر برنامه‌های این نشست بود.

همچنین در این برنامه، کوروش زارعی، از هنرمندان عرصه تأتر، سینما و تلویزیون نیز که دقایقی در این برنامه حضور داشت، بعد از شنیدن خوانش تعدادی از آثار اعضا گفت: آثار شما اعضا را گوش کردم؛ از نظر خودباوری و تصویرسازی و تخیلِ خوبی که در آثارتان هست؛ پیشنهاد می‌کنم خودتان و نوشتن را جدی بگیرید و این خودباوری را ضمن محتوا در لحن، صدا و خوانش خود نیز بیاورید و بلند و رسا آثارتان را بخوانید.

 این نشست پس از ۹۰ دقیقه و همراه با تقدیر از برندگان مسابقه معرفی شخصیت «مهدی آذریزدی» و گرفتن عکس یادگاری به پایان رسید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
2 + 1 =