اعضا فعال مراکز، بازوان مشورتی  در جهت حل مسائل و ارائه خدمات بهتر فرهنگی هستند

مجمع شورای مشورتی اعضا کانون استان با حضور ابراهیم زره‌ساز، مدیرکل کانون پرروش فکری استان خراسان رضوی و ۳۰ نفر از اعضا مراکز مشهد و کارشناسان در اداره کل کانون برگزار گردید.

به گزارش روابط عمومی اداره کل کانون خراسان رضوی؛ در این جلسه که با هدف برنامه‌ریزی فعالیت‌های مراکز در ایام محرم تشکیل شد؛  اعضا ضمن طرح ایده‌ها و برنامه‌های پیشنهادی جهت برپایی موکب ابناء الحسین در دهه اول محرم ۱۴۰۱ نسبت به  انعکاس مسائل و مشکلات مراکز اعم از تجهیزات، امکانات و همچنین  در خصوص محیط اجتماعی پیرامون مراکز که گاهی نقش مثبت و گاهی منفی در انجام فعالیت‌ها دارد  با مدیر کل کانون و کارشناسان مرتبط به بحث و گفتگو پرداختند.

در ادامه دیدار اعضا ضمن اعلام نیاز به آشنایی بیشتر با مفاهیم، شخصیت‌ها و درس های عاشورا و قیام امام حسین علیه السلام  پیشنهاد کردند از قالب‌های فرهنگی و هنری  مانند نقالی، قصه‌گویی، نمایش خلاق، روایت‌گری، شعرخوانی، سرود و دمام‌زنی در  برنامه های موکب در دهه اول محرم استفاده گردد. در ادامه اعضاء ایده  برگزاری کارگاه‌های خوشنویسی، عکاسی و نقاشی با موضوع محرم را نیز مطرح کردند.

ابراهیم  زره‌ساز ضمن اظهار خرسندی از تشکیل جلسه و حضور در جمع اعضا گفت: " پرداختن به نظرات کودکان و نوجوانان به عنوان مخاطبان و مشاوران اصلی مراکز کانون برای ما بسیار اهمیت دارد و کمک شایانی در ارائه خدمات بهتر در حوزه های مختلف فرهنگی، هنری و ادبی به ستاد و مراکز است.»

 وی با اشاره به تفاوت نگاه کودکان و نوجوانان به مسائل پیرامونی با نگاه متولیان امر در سازمان‌ها و نهادهایی چون کانون؛ به لزوم استفاده از پیشنهادات در مقولاتی چون محتوای فعالیتها، مبلمان شهری مناسب کودک و نوجوان و طراحی فضاهای خاص آنها پرداخت. در ادامه ایشان در خصوص مسائل مربوط به بازی و سرگرمی نیز با اعضا گفتگو کردند.

در خاتمه مدیر کل خراسان رضوی پیشنهاد کرد جلسات مجمع بصورت ماهانه برگزار گردد و همچنین با توجه به استقبال فرماندار محترم شهرستان مشهد در هر فصل دیداری با ایشان جهت انعکاس نظرات و طرح های اعضا به فرمانداری برنامه‌ریزی و برگزارشود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
1 + 1 =