اعضای انجمن‌هنرهای نمایشی گردهم‌آمدند/ شیوه‌ اجرای تئاترتک‌نفره محور قرارگرفت

اعضای انجمن هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان به‌منظور هم‌اندیشی و فراگیری شیوه‌های ارایه تئاتر انفرادی گردهم‌آمدند.

به‌گزارش روابط عمومی اداره‌کل کانون استان گیلان، نشست اعضای انجمن هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گیلان با هدف به‌اشتراک‌گذاری تجربه‌ها، فراگیری ‌روش‌های جذاب و اجرای خلاقانه تئاتر تک‌نفره، به‌میزبانی مرکز تخصصی هنرهای نمایشی(پلاتو)ی کانون استان  در  فرهنگی هنری شماره ۱ کانون رشت برگزارشد.

طی این گردهم‌آیی که با هدایت نگیسا عوض‌مطلق، منیژه واحد قاضیانی، نمایندگان انجمن هنرهای نمایشی  کانون پرورش فکری گیلان و همراهی ۳۰ عضو این مجموعه صورت‌گرفت، به پیشینه این هنر و اهداف آن پرداخته‌شد.

لزوم بهره‌گیری خلاقانه از محیط پیرامون و استفاده هدف‌مند از ابزار ساده و در دسترس نیز از دیگر مواردی بود که در صحبت‌های نمایندگان انجمن هنرهای نمایشی مورد توجه قرارگرفت.

ادامه‌بخش این نشست که پنج‌شنبه، ۳ شهریور ۱۴۰۱ صورت‌گرفت، آموزش  چگونگی استفاده از موسیقی در جذب مخاطب و انتقال پیام به تماشاگربود و حاضران با هنرنمایی عضو هنرمند و فعال در عرصه موسیقی کانون استان گیلان، به تمرین و اجرای نمایش تک‌نفره پرداختند.

براساس این گزارش، نمایش‌نامه‌خوانی اعضای مرکز فرهنگی هنری مجتمع کانون رشت، روایت‌گری عضو ارشد کانون، اجرای استندآپ کمدی از سوی عضو نوجوان مرکز شماره ۱ رشت و  پاسخ‌گویی نمایندگان انجمن هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان گیلان به پرسش‌های حاضران، پایان‌بخش این نشست به‌شمارمی‌رفت.

شایان‌ذکراست، انجمن هنرهای نمایشی کانون پرورش فکری با هدف پایدارسازی اعضا، پرورش استعدادهای نمایشی اعضای نوجوان در سایه ایجاد فضای امن و سالم برای تعامل و هم‌اندیشی برگزارمی‌شود.

افزایش حس مسئولیت‌پذیری، تقویت هم‌گرایی و روحیه نقدپذیری، فرصت‌سازی برای بهره‌مندی اعضا از دیدگاه‌های مدرسان کانون و غیرکانونی و معرفی چهره‌های شاخص به جامعه، از دیگر اولویت‌های دست‌اندرکاران برگزاری این انجمن محسوب‌می‌شود

  

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 9 =