نشست هم‌اندیشی ترویج سیره‌ی رضوی با محوریت کودک و نوجوان

چهارشنبه 9 شهریورماه 1401 نشست هم‌اندیشی ترویج سیره‌ی رضوی با محوریت کودک و نوجوان در سالن جلسات اداره کل کانون پرورش فکری کودکان ونوجوانان برگزار شد.

به گزارش روابط عمومی کانون استان، این جلسه با حضور ابراهیم زره‌ساز؛ مدیر کل کانون استان، حجت الاسلام پورثانی؛ معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان، سعیدزاده؛ مدیرعامل بنیاد بین‌المللی امام رضا (علیه السلام) و براتی کارشناس مسئول ادبی موسسه فرهنگی آستان قدس رضوی با هدف سیاستگذاری و برنامه‌ریزی فعالیت‌های فرهنگی، هنری و ادبی با محوریت معرفی شخصیت و زندگی امام رضا علیه السلام و ترویج فرهنگ رضوی در جامعه مخاطب کودک و نوجوان برگزار شد.

در ابتدای جلسه ابراهیم زره‌ساز، ضمن عرض تبریک میلاد با برکت امام محمد باقر علیه السلام و تعزیت پیشاپیش اربعین حسینی با تاکید بر اهمیت برنامه‌ریزی در راستای پرورش حس دینی و آشنایی بیشتر کودکان با سیره اهل بیت، گزارشی از فعالیت‌های اخیر کانون در این حوزه از جمله تولید لوح فشرده قصه‌گویی «قصه گفتم کبوترت بشوم» با همکاری موسسه آفرینش‌های هنری آستان قدس و برگزاری دو مهرواره ادبی «نامه‌ی مهر» و «گنبد کبوتران» در سطح ملی با مشارکت بنیاد بین‌الملل امام رضا علیه السلام ارائه داد.

نشست هم‌اندیشی ترویج سیره‌ی رضوی با محوریت کودک و نوجوان

وی با اشاره به دریافت بیش از ۳۵۰۰ اثر در قالب نامه و داستانک از سراسر کشور، بر ضرورت  برگزاری اختتامیه‌ای در خور موضوع رضوی و جایگاه شهر مقدس مشهد و همچنین برنامه‌ریزی و اعلام آغاز دومین مهرواره  با مشارکت و هم‌افزایی آموزش و پرورش در سطح ملی اشاره کرد واین فرآیند را امری موثر در استمرار و نهادینه کردن فعالیت‌های رضوی برای مخاطب کودک و نوجوان دانست.

در ادامه سعیدزاده مدیرعامل بنیاد بین‌الملل امام رضا (علیه السلام) ضمن ابراز خشنودی از جریان فرهنگی با محوریت رضوی و تعامل شکل گرفته میان کانون به عنوان نهاد متخصص حوزه کودک و نوجوان و بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) به عنوان مروج فرهنگ و سیره رضوی،   به اهمیت تعامل و هم‌افزایی و تقسیم دقیق مسئولیت‌ها به شکل عملیاتی بین نهادهای فرهنگی استان و مشهد تاکید کرد.

نشست هم‌اندیشی ترویج سیره‌ی رضوی با محوریت کودک و نوجوان

حجت الاسلام پورثانی، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان با اشاره به اهمیت موضوع ترویج سیره‌ی رضوی و مخاطب گسترده دانش‌آموزی، ضمن استقبال از اجرای یک  طرح فرهنگی در قالب فراخوان ملی از سوی وزارت آموزش و پرورش، جهت ارائه و پیگیری این طرح اعلام آمادگی کرد.

براتی؛ کارشناس مسئول آفرینش‌های ادبی موسسه فرهنگی آستان قدس رضوی نیز ضمن اشاره به همکاری‌های موفقیت‌آمیز گذشته میان کانون و موسسه آفرینش‌های آستان قدس به ظرفیت موجود این دو نهاد، پیشنهادات و زمینه‌های همکاری بیشتر از جمله برپایی نمایشگاه آثار کودکان با موضوع رضوی، تولید محتوا وهمکاری در برگزاری اختتامیه را اعلام کرد.

نشست هم‌اندیشی ترویج سیره‌ی رضوی با محوریت کودک و نوجوان

پخش کلیپ‌هایی از قصه‌گویی رضوی کودکان، خوانش اثر داستانک توسط مهدیه سادات حسینی عضو مکاتبه‌ای استان و بازدید از ورک‌ شاپ تولید کتاب آثار برگزیده جشنواره توسط اعضا هنری در قالب خوشنویسی و چاپ لینو پایان بخش این نشست بود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
3 + 8 =